Ca o regulă generală, este de reținut faptul că, începând cu veniturile aferente anului 2024, la stabilirea impozitului pe venit anual datorat de către persoanele fizice, nu se mai deduce costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale. Citește articolul
În anii recenți, autoritățile au permis plătitorilor de impozit pe profit și impozit micro să scadă din acestea costurile cu casele de marcat puse în funcțiune, însă facilitatea dispare începând din 2024. Practic, ultimele scăderi din impozitul pe afacere mai sunt permise pentru anul fiscal 2023. Citește articolul
În contextul în care 2021 a fost anul în care s-a desfășurat conectarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al Fiscului, reamintim că firmele și PFA-urile încă pot să-și recupereze indirect cheltuielile cu achiziția acestor aparate. Citește articolul
Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul
Astăzi începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ocazie cu care autoritățile au pus la dispoziție un ghid cu indicații. În esență, comercianții trebuie să știe că nu trebuie să se ocupe ei personal de conectarea efectivă a aparatelor. Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat), ne-au explicat recent specialiștii Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul
Deși conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare ar fi trebuit să fie deja în derulare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat azi un nou calendar. Concret, firmele încep efectiv conectarea la data de 31 martie 2021, operațiunea urmând să se termine în noiembrie 2021. Citește articolul
După ce, în vara lui 2020, a fost introdusă posibilitatea de a scădea direct din impozitul micro costurile cu casele de marcat puse în funcțiune, Fiscul a actualizat declarațiile 100 și 710, conform unui ordin oficializat marți. Citește articolul
Începând din 8 ianuarie 2021, companiile care nu-și înlocuiesc vechile case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic sunt sancționate din prima, deoarece Guvernul a oficializat recent eliminarea contravenției de pe lista celor iertate la prima abatere. Concret, s-a modificat lista faptelor acoperite de legislația prevenirii. Astfel, cei care nu-și iau case noi de marcat riscă din prima o amendă între 8.000 și 10.000 de lei și suspendarea temporară a activității. Citește articolul
Comercianții care vor să scadă din impozitul pe profit valoarea caselor de marcat cu jurnal electronic puse în funcțiune trebuie să știe că nu pot beneficia concomitent și de scutirea de impozit a profitului reinvestit. Sau invers. Măsura este inclusă într-o lege care a modificat Codul fiscal la finalul anului 2020. Citește articolul
Amenda care poate fi dată firmelor ce nu-și conectează casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) rămâne suspendată temporar până la 31 martie 2021, după ce termenul inițial de la 31 decembrie 2020 a fost prelungit cu trei luni prin OUG. Guvernul a luat această decizie din cauza greutăților întâmpinate de firme la conectarea aparatelor. Citește articolul