Accesarea datelor personale pe care le dețin operatorii de telefonie mobilă, în scopul prevenirii și cercetării infracțiunilor, nu afectează puternic viața privată a persoanei vizate. Astfel a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) printr-o hotărâre preliminară recentă, unde a dispus că cercetarea infracțiunilor prin accesarea datelor deținute de operatorii de telefonie mobilă se poate face și dacă nu e vorba de o infracțiune gravă. Citește articolul
Dacă asociația de proprietari se folosește de imaginile de pe camerele video din bloc pentru a supraveghea comportamentul locatarilor și a le stabili cotele de întreținere, deși montarea camerelor s-a făcut pentru scopuri de siguranță și securitate, cei din bloc ar putea să reclame asociația la autoritatea română de protecția datelor. Asociația are, de asemenea, o obligație de a fi transparentă în privința scopurilor pentru care prelucrează datele personale ale celor din bloc prin supravegherea video. Citește articolul
Dacă modul de stocare a imaginilor de la camerele de supraveghere și accesul la datele personale astfel prelucrate sunt ignorate de asociația de proprietari care montează într-un bloc un sistem video, atunci garanțiile de prelucrare legală a datelor celor vizați se șubrezesc. E necesară stabilirea perioadei în care se pot stoca imaginile, a persoanelor care au acces la imagini (și a atribuțiilor lor), precum și stabilirea modalității concrete de stocare și acces. Citește articolul
O firmă care prelucrează date personale poate primi cereri de la persoanele vizate de prelucrări cu privire la accesul la datele respective. Mai exact, companiile ar putea fi solicitate să precizeze dacă le prelucrează datele și să le spună care sunt acele date, scopurile prelucrărilor ș.a.m.d. Accesul la datele personale trebuie să fie gratuit, cu excepția situațiilor când cererile sunt excesive și nefondate sau când o persoană revine abuziv cu nenumărate cereri. Desigur, asta dacă nu se decide refuzul solicitării. Citește articolul
Persoanele fizice ale căror date personale sunt prelucrate de companii au dreptul de a cere acces la aceste informații, conform prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Deși firmele sunt obligate să răspundă, într-un fel sau altul, la solicitările românilor, există situații în care acestea pot refuza să dea acces la datele personale pe care le prelucrează. Citește articolul
Dimensiunea fontului cu care sunt scrise informațiile importante pentru noi, ca utilizatori ai unui serviciu, ca potențiali clienți, ca vizitatori ai unui site de internet etc. e invers proporțională cu importanța acelor informații. Aici intră și alegerea de a plasa informațiile astea esențiale acolo unde numai un ochi neobosit și neplictisit poate să le vadă și să decidă să le citească. De fapt, să pui la coadă, sub asterisc, informațiile pe care clientul/utilizatorul ar trebui să le știe înseamnă să mizezi clar pe faptul că n-o să le citească. Ce facem acum, în era Regulamentului european de protecție a datelor personale (GDPR), referitor la informațiile ce trebuie oferite cu privire la colectarea și utilizarea datelor personale? Citește articolul
Companiile care folosesc date personale în activitatea lor curentă trebuie să dea acces românilor la ele, la cerere, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). În acest sens, firmele trebuie să-și pregătească proceduri interne de lucru pentru gestionarea eventualelor cereri de acces ce vor veni de la persoanele fizice. GDPR se va aplica, în toată Uniunea Europeană, începând din 25 mai 2018. Citește articolul