Persoanele fizice își vor putea face asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) doar pe șase luni sau pe un an, potrivit unui proiect de OUG lansat recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. De asemenea, potrivit aceluiași document, RCA-ul cu decontare directă ar putea deveni obligatoriu. Citește articolul
Mecanismul decontării directe în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA), ce este, în prezent, doar opțional, ar putea deveni curând obligatoriu, potrivit unui proiect de ordonanță repus joi în dezbatere la Ministerul Finanțelor. Totodată, proiectul care va permite ca victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător va introduce în legislația din domeniu noțiunea de prețuri de referință pentru reparațiile auto, prețuri de care se va ține seama la calcularea despăgubirilor. Citește articolul
Ținând cont de faptul că, de câțiva ani, asigurătorii ce încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) trebuie să țină seama, la stabilirea valorilor pe care trebuie să le plătească deținătorii de mașini pentru asigurările RCA, de niște tarife de referință, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat acum ceva vreme lista acestora. După cum apare în raportul ASF, tarifele de referință ce vor fi folosite până-n toamnă nu sunt cu mult diferite de cele publicate anterior. Citește articolul
Decontarea directă în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA - posibilitatea pentru victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător) va deveni o practică obișnuită, potrivit unui proiect de ordonanță pus în dezbatere la Ministerul Finanțelor în luna ianuarie. Apariția efectivă a polițelor RCA cu decontare directă obligatorie ar trebui să aibă loc în câteva săptămâni, așa cum a declarat luni Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, odată cu stabilirea unor prețuri de referință pentru reparațiile auto. La acest moment, decontarea directă este doar opțională pentru asigurați. Citește articolul
În cazul în care vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. Citește articolul
Existența asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi demonstrată cu mai multe documente și în mai multe feluri, conform unui act normativ al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care se va aplica de joi. Această schimbare vine în contextul în care, până acum, dovada asigurării se putea face numai prin prezentarea în format tipărit a poliței RCA. Citește articolul
Mai multe schimbări ce vizează legea privind asigurările de răspundere civilă auto (RCA) sunt propuse, printr-un proiect de act normativ aflat în dezbatere, de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Printre altele, modificările propuse vizează modul în care se vor încheia polițele RCA în cazul asiguraților cu risc ridicat și abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare ce pot fi incluse de către asigurători în calculul acestora. Citește articolul
Deținătorii mașinilor pe numele cărora este încheiat un contract de asigurare RCA sunt obligați, prin lege, să își anunțe asigurătorul dacă vând mașina ce face obiectul asigurării. Dincolo de obligația legală de notificare, mai există anumite motive de ordin juridic și factual pentru care un vânzător ar avea interesul să își anunțe asigurătorul cu privire la transferul proprietății asupra mașinii, astfel cum a scos în evidență și Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), citat de Agerpres. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a dispus, în decursul anului 2019, mai multe decizii cu privire la domeniul bancar, la cel al resurselor umane, dar și la domeniul auto. Astfel, cei care încheie contracte cu băncile pot beneficia de reduceri de costuri atunci când rambursează în avans un credit și pot anula contractele care conțin clauze abuzive referitoare la riscul valutar. Angajatorii sunt obligați să permită accesul angajaților la pontajele orelor lucrate, iar pagubele produse de un autovehicul parcat pot fi acoperite de asigurarea obligatorie. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat, recent, asupra posibilității de acoperire, de către asigurător, a prejudiciilor cauzate de un autovehicul parcat. Problema a fost că asigurarea obligatorie auto vizează folosirea autovehiculului. Astfel, apăruse o întrebare dacă parcarea unei mașini, într-un garaj, pentru mai mult de 24 de ore, ar reprezenta o astfel de folosire. CJUE a răspuns afirmativ. Prin urmare, dacă o mașină parcată astfel produce un prejudiciu, asigurătorul poate fi obligat la plata despăgubirilor. Citește articolul