avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 309 soluții astăzi
Acasă Subiect: persoane juridice
Subiect: persoane juridice
ACCES PREMIUM

UPDATE Modificări oficiale la reglementările contabile: MF a introdus noi conturi contabile și ajustări la unele care deja există

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2023 | 1 | 15582 | Timp de citire: 3 min.

Mai multe modificări ale reglementărilor contabile au fost oficializate vineri de către Ministerul Finanțelor (MF). Acestea sunt, în principal, pentru introducerea de noi conturi contabile, dar sunt și modificări privind unele conturi contabile care deja există. Citește articolul

ACCES PREMIUM

11 lucruri ce rezultă în urma majorării salariului minim pe țară - efectele pentru firme și persoane fizice

avocatnet.ro în Aspecte juridice
4 Octombrie 2023 | 2 | 8234 | Timp de citire: 3 min.

Orice majorare a salariului minim brut pe țară aduce cu sine, conform legislației, o serie de efecte pentru persoanele juridice și fizice. Am făcut o listă cu acestea în articolul de față, în contextul creșterii minimului pe economie, din octombrie 2023, de la 3.000 la 3.300 lei, conform HG 900/2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Executarea silită a bunurilor mobile: Cum sunt valorificate bunurile sechestrate de autoritățile fiscale de la firme

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
25 Septembrie 2023 | 0 | 1537 | Timp de citire: 4 min.

Ne propunem, prin prezentul articol, să expunem o serie de aspecte procedural-fiscale privind desfășurarea activității de executare silită a bunurilor mobile, de către organele fiscale, în cazul firmelor. Activitatea de executare silită a bunurilor mobile are ca scop realizarea creanţei fiscale prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor proprietate a debitorului fiscal, indiferent dacă acestea se găsesc în posesia sa sau a unui terţ. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Au fost operate schimbări la regulile de completare a ordinului de plată pentru Trezoreria Statului, ce este folosit inclusiv de contribuabili

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Septembrie 2023 | 0 | 13400 | Timp de citire: 1 min.

Regulile pentru completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) au fost schimbate de Ministerul Finanțelor (MF), conform unui ordin recent oficializat. Documentul este utilizat de contribuabili, printre altele, pentru achitarea impozitelor, taxelor și a altor obligații. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de regulament al UE

În tranzacțiile B2B și B2G, termenul pentru plata facturilor va fi stabilit la maximum 30 de zile în toate statele UE, fără excepții

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2023 | 0 | 4604 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care legislația actuală nu conține un termen maxim ferm pentru plata facturilor pentru livrările de bunuri și prestările de servicii în relația B2B, autoritățile europene vor să impună un termen unic de 30 de zile calendaristice (fără excepții), care ar fi valabil inclusiv în relația B2G. Măsura este prevăzută de un proiect de regulament inițiat recent de Comisia Europeană care va înlocui dispozițiile stabilite acum, în mod individual, de fiecare stat membru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se procedează dacă firma are o datorie la un administrator sau un asociat și vrea s-o stingă prin cedarea unui bun

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
11 Septembrie 2023 | 0 | 2456 | Timp de citire: 2 min.

Societățile care figurează cu datorii față de administratori sau asociați -- și se confruntă cu o serie de probleme atunci când vine vorba de stingerea datoriilor față de aceștia -- au posibilitatea legală de a ceda active din patrimoniul propriu prin darea în plată către respectivii administratori sau asociați. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Speță problematică

O firmă vinde o mașină second hand către o persoană fizică ce n-are cont bancar. Cum se poate încasa contravaloarea, din moment ce depășește 10.000 lei?

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
8 Septembrie 2023 | 0 | 4276 | Timp de citire: 2 min.

Avem o situație ipotetică în care o persoană juridică vinde o mașină la mâna a doua către o persoană fizică. Prețul convenit este de 25.000 de lei, însă problema este că persoana fizică vrea să achite suma integral în numerar, pentru că n-are cont bancar. Cum se poate proceda, din moment ce persoana juridică poate încasa în numerar maximum 10.000 de lei pe zi de la o persoană fizică pentru livrarea unui bun? Teoretic, sunt două soluții - ori plata în rate, ori depunerea sumei direct în contul firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Mutarea online a relaționării contribuabililor cu ANAF a adus avantaje, dar și dezavantaje. Ce aspecte necesită îmbunătățiri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2023 | 0 | 6274 | Timp de citire: 2 min.

După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știe firmele dacă vor să împuternicească terțe persoane să le reprezinte în relația cu Fiscul

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
7 Septembrie 2023 | 0 | 4700 | Timp de citire: 2 min.

Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 18 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, contribuabilii pot fi reprezentați printr-un împuternicit în relația cu organul fiscal. Astfel, conţinutul şi limitele reprezentării sunt cele cuprinse în împuternicire sau stabilite de lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Fuziunea transfrontalieră, un concept vechi în haine noi: Aspecte-cheie de avut în vedere pentru o implementare de succes

Baciu Partners în Aspecte juridice
5 Septembrie 2023 | 0 | 1310 | Timp de citire: 11 min.

Conceptul de fuziuni transfrontaliere a apărut ca răspuns la interesul companiilor din mediul privat de relocare a operațiunilor în state membre sau participante la AELS (Asociația Europeană a Liberului Schimb) care oferă oportunități (sporite) din perspectiva forței de muncă sau de natură comercială, fără a trece printr-un proces de dizolvare și lichidare care ar avea, poate, implicații juridice și fiscale nedorite. Însă, pentru ca acest concept să devină viabil, era necesară instituirea la nivel european a unui cadru uniformizat pentru fuziunile transfrontaliere ale societăților, inclusiv prin crearea instrumentelor necesare pentru ca societățile să poată apela în mod real la aceste tipuri de operațiuni transfrontaliere în condiții de vizibilitate și predictibilitate extinsă. Citește articolul