avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 498 soluții astăzi
Acasă Subiect: carte de identitate electronica
Subiect: carte de identitate electronica
ACCES GRATUIT

UPDATE Prima carte electronică de identitate se va putea obține gratuit. Măsura e oficială

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2024 | 0 | 3810 | Timp de citire: 2 min.

La emiterea primei cărți electronice de identitate, solicitanții vor fi scutiți de plata taxei, costurile cu emiterea acesteia urmând să fie acoperite cu bani din bugetul de stat sau din fonduri externe nerambursabile. Măsura apare într-o hotărâre ce se aplică de la 1 ianuarie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Atâta timp cât sunt valabile, cărțile de identitate vor putea fi folosite în continuare ca document de călătorie în străinătate. Măsura e oficială

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Decembrie 2023 | 1 | 7188 | Timp de citire: 3 min.

În 2024, emiterea cărții electronice de identitate va fi extinsă la nivel național, în condițiile în care acum e posibilă doar în județul Cluj. Cărțile electronice de identitate vor putea fi folosite atât pentru legitimare, cât și ca document de călătorie, alături de pașaport, în țările care le recunosc astfel, în timp ce cărțile de identitate simple, care reprezintă alternativa la actele cu cip (pentru cine nu vrea un document de identitate electronic), vor putea fi folosite doar pentru legitimarea la nivel național. Cărțile de identitate actuale, de fapt, și cele emise până la sfârșitul anului, pot fi folosite în continuare ca document de călătorie, atâta timp cât sunt valabile. Pentru a nu îngrădi dreptul la libera circulație până la punerea în circulație, la nivel național, a cărții electronice de identitate, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță oficializată azi, ca, în continuare, toate cărțile de identitate să poată fi folosite ca document de călătorie, nu doar cele emise până la 31 decembrie, așa cum stabileau regulile anterioare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Au apărut mai multe schimbări legate de cărțile de identitate, inclusiv privind valabilitatea lor. Costul primelor cinci milioane de acte electronice va fi suportat de stat

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
4 Februarie 2023 | 12 | 28895 | Timp de citire: 3 min.

O serie de aspecte ce țin de cărțile de identitate, fie ele electronice sau simple, urmează să fie modificate de vineri, potrivit unei ordonanțe oficializate chiar azi. Printre schimbările ce vor apărea le putem aminti pe cele legate de valabilitatea cărților de identitate și introducerea posibilității de completare a cererii pentru viza de flotant prin mijloace electronice. În plus, costul emiterii a cel puțin cinci milioane de acte electronice de identitate va fi suportat de către stat, prin fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect MAI în dezbatere

Stabilirea domiciliului la adrese la care locuiesc deja multe persoane nu va mai fi posibilă

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2022 | 4 | 29763 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Chiar dacă se eliberează deja cărți de identitate electronice, MAI pune în dezbatere abia acum procedura de amprentare

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Septembrie 2021 | 1 | 5446 | Timp de citire: 2 min.

În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, la mai bine de o lună de la începerea emiterii lor - e adevărat că e vorba despre un proiect-pilot, ce se desfășoară doar la Cluj - Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat joi în dezbatere un proiect de hotărâre, prin care se stabilesc procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Calendarul de implementare pentru buletinul electronic: De la proiectul-pilot la accesibilitatea în toată țara

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
3 August 2021 | 0 | 2588 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 10425 | Timp de citire: 8 min.

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noul tip de buletin, aproape de votul final: Ce noutăți va aduce cartea electronică de identitate?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Decembrie 2017 | 9 | 28274 | Timp de citire: 3 min.

Introducerea noului tip de carte de identitate se află aproape de votul decisiv în Camerei Deputaților, conform unui proiect de act normativ. Românii vor putea avea cărți de identitate electronice, inclusiv copiii sub 14 ani. Noile buletine vor veni la pachet cu multe facilități: nu doar că le vom putea folosi pentru serviciile electronice, dar acestea vor putea ține locul cardurilor de sănătate actuale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 1 aprilie 2014 vom primi noi acte de identitate. Cum vor arata si ce informatii vor contine documentele?

Mirela Oprea în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Decembrie 2013 | 23 | 17547 | Timp de citire: 6 min.

Noi documente de identitate vor fi eliberate cetatenilor romani din 1 aprilie 2014, dupa cum prevad reglementarile in vigoare deja. Avand in vedere ca legislatia in materie trebuie armonizata, Ministerul Afacerilor Interne propune modificarea mai multor acte normative ce stabilesc forma si continutul de date ale documentelor de identitate. Mai precis, institutia propune un nou model pentru actele de identitate ce urmeaza a fi puse in circulatie incepand de anul viitor, acesta fiind in conformitate cu noile dispozitii introduse in luna iulie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Buletinele electronice nu se mai elibereaza din 1 iulie. Autoritatile anunta o posibila amanare a termenului

Mirela Oprea în Știri & Revista presei
20 Iunie 2013 | 10 | 3594 | Timp de citire: 3 min.

Toate cartile de identitate se vor preschimba cu unele electronice, intregul proces urmand sa dureze trei ani. Masura urma sa se aplice din 1 iulie, insa Ministerul Afacerilor Interne a anuntat recent ca procesul de eliberare a noilor documente de identitate ar putea fi amanat, intrucat Parlamentul nu a adoptat inca aceste schimbari. Citește articolul