avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 566 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Mutatie in BI sau Flotant
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Mutatie in BI sau Flotant

Buna Seara,

Am si eu nevoie de un sfat. Am problme cu administratorul de cind m-am mutat in bloc si in seara asta mi-a venit cu o scrisoare scrisa de asociatia de locatari, care e formata din prietenii dinsului, anume vecinul de sus si cel de jos cu care de altfel, am numai probleme si cu ei. Al de sus bate mereu, tot face cite ceva, mobila am inteles, al de jos bate in teava mereu, chipurile il deranjeaza copilul meu de un an jumate..nici nu pot sa merg in casa mea. Am inteles ca administratorul de fapt, nu are licenta, sau aprobare, nu stiu in fine ce studii si aprobari le trebuie pt. a fi administratori. Dar as vrea sa stiu in acest caz, ce as putea sa fac eu pt. a-l reclama sa i se rezilieze aceasta pozitie pe care o ocupa fara acte in regula. Si unde verifica daca intr-adevar are sau nu licenta respectiva. In fine, situatia in care am nevoie de sfat mai e inca una: In seara asta a venit cu o scrisoare scrisa de catre el si semnata de asociatia de locatari, in care ne someaza ca in 15 zile sa ne facem mutatia in BI sau flotant din care sa reiasa adresa asta la care stam acum, nu in blocul de peste drum unde am stat pina in Ianuarie 2011, la parintii mei. Totodata, sotul meu e de nationalitate indiana si are carte de rezidenta, inregistrata tot la adresa parintilor. As vrea sa stiu si eu ce legislatie exista in domeniu si ce penalitati am putea suferi si eu si sotul meu (cu statut diferit) daca nu vom respecta acest termen, sau daca nu vom face nici o mutatie sau flotant. Cu atit mai mult cu cit apartamentul e pe numele parintilor mei, si nici unul din numele meu sau al sotului nu apare pe certificatul de proprietate. Va rog mult de tot sa ma ajutati, sa-mi spuneti ce rau poate reiesi din toata treaba asta. Multumesc foarte mult pt. timpul D-vs.
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 13:03, 14 Octombrie 2011
Referitor strict la amenzi:



4. nerespectarea de catre strain a obligatiei de a anunta in termen de 15 zile formatiunea Oficiului Roman pentru Imigrari competenta, schimbarea domiciliului sau resedintei pentru luarea in evidenta si efectuarea mentiunilor corespunzatoare in documentul de identitate se sanctioneaza cu amenda de la 100 lei la 500 lei ;



[ link extern ]

Insa complicatiile in cazul dansului pot fi mult mai mari, pentru ca la verificarile care se fac atunci cand va solicita prelungirea cartii de rezidenta (adica vizitele la domiciliu ale lucratorilor Oficiului Roman de Imigrari) riscati sa se constate ca de fapt nu locuiti la parintii dvs. si de acolo sa rezulte tot felul de complicatii. Stiti cat sunt de importante aceste verificari de la domiciliu.

In ceea ce va priveste pe dvs., amenda este intre 40 si 80 de lei.

Parerea mea este sa anuntati Oficiul Roman pentru Imigrari pe raza caruia locuiti, pentru ca altfel s-ar putea sa anunte vecinii sau administratorul.
Iar viza de resedinta va costa 4 lei, nu ar fi pacat sa nu intrati in legalitate?
In legatura cu administratorul , trebuie sa aiba atestat daca nu are nu poate indeplini functia de administrator .

CAPITOLUL IV
Raportul dintre administraţia publică locală şi centrală şi asociaţiile de proprietari


Art. 58. (1) Persoanele fizice care doresc să obţină calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari.
(3) Atestatul de administrator de imobil se elibereaza pentru o perioada nedeterminata si este valabil pe tot teritoriul Romaniei.
(4) Atestatul de administrator de imobil se poate retrage de către autoritatea administraţiei publice locale care l-a eliberat, dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru exercitarea acestei activităţi.
H.G . nr. 1588/ 2007
Acest lucru puteti verifica pe site-ul primariei din care faceti parte la rubrica administratori atestati , daca nu are atestat de administrare puteti face reclamatie la primaria de sector .
Buna Seara,
Va multumesc foarte mult pentru informatiile procurate. Asa cum mi-ati recomandat, voi merge intr-adevar miine la oficiul pt imigrari sa ne informam in privinta actelor necesare pt a incepe demersurile. la fel si u voi merge la sectia de politie respectiva si voi solicita informatii despre actele necesare mutatiei. In privinta administratorului, am accesat site-ul primariei sectorului 2, dar aceste informatii nu sint disponibile, nu exista nici o rubrica:administratori atestati, si am dat si un search pe internet si nu listeaza nimic primaria sect. 2. Totusi cum pot verifica aceasta informatie ?
Va multumesc din nou.
Faceti la Primaria de sector o plangere in care scrieti nemultumirile dvs. si ca nu stiti daca respectivul administrator are atestat sau nu .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Carte de rezidenta rommanitza rommanitza buna seara! ma numesc romanitza-cine ma poate ajuta cu citeva explicatii privind obtinerea cartii de rezidenta pe 5 ani? sunt casatorita cu un marocan de 7 ... (vezi toată discuția)
cetatean strain casatorit in romania anamariacelik anamariacelik buna, am si eu o intrebare...acum 1 an m-am casatorit cu un cetatean de nat. turca, are carte de rezidenta val. 5 ani, si acum 4 luni s-a angajat la o ... (vezi toată discuția)
Mutatie adresa buletin ioana2525 ioana2525 Parintii mei au luat un apartament pe numele lor in care locuiesc eu si sotul meu. Trebuie sa facem mutatia adresei noi in buletin? Multumesc anticipat. (vezi toată discuția)