avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 215 soluții astăzi
Forum Activitate corina_I

Activitate corina_I

Buna ziua,

Sunt PFA Traducator, in sistem real, neplatitor de TVA, nu am inregistrat si nici nu inregistrez venituri brute anuale mai mari de 30.000 lei noi. As vrea sa stiu daca am obligatia de a depune aceasta declaratie 392 B pana la data de 25.02.2011. Mentionez ca pana in prezent am depus declaratia estimativa 220 pentru 2011 si ar urma sa depun, asa cum s-a intamplat din 2006 pana in prezent, declaratia 200 pentru venitul realizat.

Multumesc!
Răspuns la discuția OUG 58 pentru PFA
Am inteles. Si ce am platit pana in 13.09.2010 prin OUG58 se va rambursa?
Răspuns la discuția OUG 58 pentru PFA
G David a scris:

Contributiile datorate sunt: CAS-31,3%; CASS-5,5%. Declaratiile se depun de dvs ca traducator autorizat.


Buna ziua,

Si eu sunt tot traducator autorizat, tot cu venituri numai din PFA si cei de la pensii respectiv somaj mi-au spus ca trebuie sa mai depun si pe AUGUST declaratiile cf. OUG58/2010 chiar daca noile modificari ale acesteia nu mai prevad acest lucru. Ce ma sfatuiti sa fac? Sa mai depun sau nu declaratiile pe August?
Am intrebat si daca se vor rambursa si mi-au raspuns ca NU.


Buna ziua,

Sunt traducator autorizat si am depus si eu, pe 25 august, noile declaratii pentru contributiile la pensii si somaj. Am auzit ca aceste declaratii nu ar fi constitutionale/legale din mai multe puncte de vedere, printre care si faptul ca la pensii, declaratia noua stabileste contributia la venitul net ci nu la venitul brut cum ar trebui sa se stabileasca de fapt (mentionez ca nu am verificat valabilitatea acestei informatii)...

De asemenea, in declaratie puteam alege ca plata contributiei sa se faca: lunar, trimestrial, semestrial sau ocazional. Am ales lunar, la recomandarea unei colege de "coada" care mi-a spus ca e contabila, desi contabilitatea mea se face la 1 an (depun decl. estimativa iar apoi decl de venit realizat). Asadar, ca sa nu ma mai intorc acasa si sa stau iar la coada, am calculat pe loc, din amintiri si estimativ, baza de calcul a contributiilor scazand cheltuielile (iara estimate) din venitul brut pe care stiam ca l-am realizat in iulie (pt venit net 2000 lei am platit 210 lei la pensii si 10 la somaj). Legat de aceasta chestiune am cateva intrebari:

1. Daca calculul meu nu a reflectat cu exactitate situatia financiara pe luna iulie, cum pot regla situatia?

2. Cum voi calcula pe viitor aceste contributii avand in vedere ca la fisc depun declaratie de venit anual (deci contabilitatea mea se face la an, nu lunar, semestrial, trimestrial sau ocazional)? Scad sau nu cheltuielile din venitul brut (lunar sau anual impartit la 12....??) pentru a obtine baza de calcul a contributiilor la pensii si somaj?

3. Somajul este obligatoriu pentru profesiile liberale din care fac parte?

Eu nu mai inteleg mare lucru din invalmaseala asta. Ii rog pe cei care se pricep sa ma lamureasca mai pe limba celor care nu au pregatire contabila.

Multumesc anticipat!
Buna ziua,

Sunt traducator autorizat PFA si as vrea sa stiu daca Contractul de Comodat intre mine si proprietarul sediului meu de PFA (tatal meu) trebuie incheiat la notar si daca se poate incheia cu o data anterioara (mai exact, ian 2009) deoarece as vrea sa pot deconta cheltuielile care tin de sediu in contabilitatea pe 2009.

Multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Adeverinta de vechime
corina_I a scris:

Buna ziua,

Am nevoie de Adeverinta de Vechime de la una din societatile la care am fost angajata. Am solicitat aceasta adeverinta societatii respective si mi s-a raspuns ca a fost emisa, ca nu mai exista in documentele lor si ca la ITM apare de asemenea ca fiind emisa. In cazul in care Adeverinta de Vechime a fost ratacita, de catre mine sau de catre societate, mai pot obtine o alta adeverinta pentru respectiva perioada de angajare?

Unde ma pot adresa pentru obtinerea acestei Adeverinte de Vechime (ITM, societatea angajatoare)?

Mentionez ca nu mi s-a intocmit carte de munca deoarece in anul primei mele angajari (octombrie 2006) nu au mai existat carti de munca pe piata sau s-a renuntat la intocmirea lor...

Multumesc anticipat!




In acest caz voi solicta societatii respctive o alta adeverinta.. Sper ca o voi obtine, avand in vedere procedurile complicate de vizare ale ITM ... :(

Multumesc tuturor pentru promptitudinea raspunsurilor!
Buna ziua,

Am nevoie de Adeverinta de Vechime de la una din societatile la care am fost angajata. Am solicitat aceasta adeverinta societatii respective si mi s-a raspuns ca a fost emisa, ca nu mai exista in documentele lor si ca la ITM apare de asemenea ca fiind emisa. In cazul in care Adeverinta de Vechime a fost ratacita, de catre mine sau de catre societate, mai pot obtine o alta adeverinta pentru respectiva perioada de angajare?

Unde ma pot adresa pentru obtinerea acestei Adeverinte de Vechime (ITM, societatea angajatoare)?

Mentionez ca nu mi s-a intocmit carte de munca deoarece in anul primei mele angajari (octombrie 2006) nu au mai existat carti de munca pe piata sau s-a renuntat la intocmirea lor...

Multumesc anticipat!

Buna seara,

Sunt traducator autoritat de MJ, posed certificat de inregistrare emis de Administatia financiara cu CIF aferent si deci pot emite facturi fiscale. Doarece pana acum am lucrat numai cu persoane juridice, cum voi proceda in cazul persoanelor fizice? Voi emite factura si chitanta ca si in cazul persoanelor juridice, completand doar rubrica cu numele cumparatorului (mentionez ca am facturi tipizate)?

De asemenea clientul a solicitat sa emit factura pe firma la care lucreaza mama sa, ca sa o poata deconta. Cat de legal e acest lucru pentru mine? Nu cumva am nevoie de un contract incheiat cu firma respectiva care sa stea la baza facturarii sau se poate factura si fara un contract? Nu lucrez de foarte mult timp ca traducator freelancer si am inca multe de lamurit...

Multumesc anticipat.



Buna seara,

Sunt traducator autorizat de MJ, sunt inregistrata la Administratia Fianciara din orasul meu din anul 2007 si am platit si platesc impozitul pe profit, am depus declaratiile estimative si cele de rectificative. Pana pe data de 1 octombrie am fost angajata cu CIM si nu am avut nicio activitate desfasurata in baza certificatului de inregistrare fiscala de la AF (ca profesie liberala) si ca atare veniturile, cheltuielile si profitul meu au fost 0 in ultima declaratie depusa fisc.
De la 1 octombrie, am decis sa demisionez din functia de traducator din cadrul SRL-ului la care eram angajata cu CIM si sa incep activitatea de traducator freelance. De curand un birou de traduceri mi-a propus o colaborare in baza unui Contract de Prestari Servicii de Traducere, destul de simplu dealtfel si trebuie sa dau un raspuns cat de curand posibil.

Avand in vedere cele de mai sus, am urmatoarele 2 intrebari:

1. Sunt obligata sa platesc contributii sociale, la sanatate, somaj, aferente activitatii de traducator autorizat inregistrat la fisc, chiar daca nu am avut venituri, cheltuieli si profit?

2. Ce implicatii (fiscale, legale, etc.) va avea acest Contract de Prestari Servicii asupra mea, ca Traducator autorizat inregistrat la fisc (liber profesionst)? Am nevoie sa ma inregistrez ca PFA la Registrul Comertului pentru a putea incheia acest contract? Imi va crea acest contract alte obligatii decat cele obisnuite de pana acum (mai ales din punct de vedere fiscal si excluzand pe cele prevazute in acesta)?

Astept cu nerabdare sfaturile dumneavoastra, mai ales cu privire la contractul de prestari servicii, deoarece nu am mai incheiat pana acum un astfel de contract si nu as vrea sa fiu pacalita sau sa intru in necazuri. De asemenea, mi-ar fi de folos si cateva recomandari legate de continutul unui astfel de contract (trebuie sa ma asigur ca acesta contine minimul de clauze care il protejeaza pe prestator, in cazul de fata, subsemnata).

Multumesc anticipat.

Răspuns la discuția Demisie cu art. 79 (7)
Buna dimineata,

Im primul rand doresc sa multumesc celor care mi-au raspuns.

Vreau sa aduc cateva lamuriri: demisia pe care am semnat-o a fost pentru a ma muta de pe o firma pe alta, eu nestiind ca postul meu urma a se desfiinta si probabil nici angajatorul nu stia acest lucru la acel moment.... desi, dupa cate stiu, aceasta ar fi trebuit sa se desfasoare dupa anumite proceduri (decizie de desfiintare a postului prin AGA, instiintarea angajatului, ...etc.). Deci, eu nu am renuntat la postul pe care il ocupam la acel moment,nici nu se intentiona acest lucru... eudoar ma mutam de pe o firma pe alta, in cadrul grupului, deoarece societatea la care am fost angajata initial a vrut sa reducadin cheltuielile cu salariile.... se pare pe spinarea mea si a altora ca mine....

A fost greseala mea pentru ca nu am tratat cu suficienta atentie acest lucru... DAR, avand in vedere ca demisia nu specifica nici un articol, cum mi se poate impune un anumit articol, articolul 79 (7) care, din cate am inteles de la domnul elis, nu acorda salariatului dreptul de a beneficia de "măsuri active de combatere a şomajului" si de "compensaţii în condiţiile prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil".

Momentan, demisia mea inca este in asteptare, in sensul ca nu au trimis-o inca la ITM, deoarece angajatorul inca spera ca pana la 1.oct sa accept postul de secretara in locu celui de traducator detinut anterior sau eventual o alta modalitate de colaborare cu ei, eventual un part-time pe postul anterior (nu inteleg cum se mai poate face angajare part-time, din moment ce postul se defiinteaza!?!)

Dat fiind faptul ca demisia mea nu a plecat inca spre ITM, as dori sa stiu daca exista o modalitate de a inceta CIM prin desfiintarea postului, asa cum a specificat domnul elis si care este baza legala pentru aceasta si de asemenea daca art. 55 b)ca urmare a acordului partilor, la data convenita de acestea - permite renuntarea la preaviz, deoarece inteleg ca asta doresc angajatorii cu orice pret (probabil sa nu ma mai plateasca pt cele 15 zile de preaviz). De asemenea, presupunand ca le-as putea impune o alta demisie, de data acesta in conditiile legale pe care le voi decide eu, care este articolul sau modalitatea pe care mi-ati recomanda-o?

In speranta ca m-am facut inteleasa, va multumesc anticipat pentru atentie....