avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... posibilitate returnare produs nealimentar/neperisabil ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

posibilitate returnare produs nealimentar/neperisabil desfacut la un supermarket

Buna ziua,

Marti, 28 feb. am achizitionat dintr-un asa-numit "Hypermarket" un router wireless. Am ajuns acasa incantat de toate functiile explicate pe cutie intr-un mod cat mai frumos grafic, cinste producatorului!

Ei bine, s-a dovedit ca produsul nu se ridica la asteptarile mele, si cred ca la ale nimanui - deconectari frecvente, viteze reduse, per total o performanta si impresie foarte proasta in comparatie cu vechiul meu router (150 Mbps 1 antena fata de 300 Mbps cu 2 antene la cel nou).

As dori sa stiu daca mai pot sa il re-ambalez si sa il returnez la hypermarket. Politica lor de returnare este practic, si probabil la toate aceste magazine se intampla asta, doar praf aruncat in ochii consumatorului:

[se pot returna]..."Acele produse neperisabile, nefolosite si in ambalaj original care, dupa achizitionare, nu mai corespund nevoilor dumneavoastra...

Produsele trebuie, in mod cumulativ, sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- sa nu faca parte din categoria produselor alimentare proaspete si/sau lenjerie intima;
- sa nu faca parte din categoria produselor pentru care legea interzice returul;
- sa fie din categoria produselor neperisabile;
- sa fie nefolosite si in ambalajul original;
- sa fie in termenul de garantie sau de valabilitate;
- sa nu fie lipsite de conformitate (Pentru produsele lipsite de conformitate se aplica dispozitiile legale in vigoare)."

Nu inteleg, cum poate un produs sa nu mai corespunda nevoilor mele pana nu il deschid, testez si constat asta?! Poate doar daca ma duc acasa si constat ca mi-a picat din cer un alt router, sa zicem, mai performant decat cel tocmai achizionat. De aceea consider ca aceasta politica de returnare a lor sunt doar cuvinte care sa umple cateva paragrafe pentru a afisa asa ceva, pentru ca probabil sunt obligati de lege.

Va rog sa ma ajutati in aceasta privinta. Exista vreo lege/ordonanta/clauza care sa intervina peste vrajeala ieftina a domnilor "hypermarketi"?

Va multumesc anticipat si va doresc o zi buna si un weekend placut!

P.S. mentionez, ca, desigur, mai am si bonul fiscal eliberat la casa.
Ultima modificare: Vineri, 2 Martie 2012
consumator_IT, utilizator
Cel mai recent răspuns: juridic dana , utilizator 14:43, 2 Martie 2012
Ar trebui sa va folositi de prevederile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, republicata:
Art. 5.
(1) Vânzãtorul este obligat sã livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpãrare.
(2) Se considerã cã produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpãrare dacã:
a) corespund descrierii fãcute de vânzãtor si au aceleasi calitãti ca si produsele pe care vânzãtorul Ie-a prezentat consumatorului ca mostrã sau model;
b) corespund oricãrui scop specific solicitat de cãtre consumator, scop fãcut cunoscut vânzãtorului si acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpãrare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezintã parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, fãcute de vânzãtor, de producãtor sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Banii inapoi pe un produs neconform achizitionat dintr un magazin paula_sarghi paula_sarghi Am achizitonat un costum barbatesc din magazinul unui centru comercial.Odata ajuns acasa cu el am constatat ca pantalonul este totusi prea fix.am mers a2 a zi ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)
Returnare produs cumparat din magazin zoltar zoltar Am cumparat o pereche de ochelari de soare de la o firma de renume care au vicii de refractie. Mentionez ca am cumparat produsul din magazin si nu ... (vezi toată discuția)