avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 250 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs cumparat din magazin
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs cumparat din magazin

Am cumparat o pereche de ochelari de soare de la o firma de renume care au vicii de refractie.
Mentionez ca am cumparat produsul din magazin si nu online.
Doresc returnarea banilor .Mentionez ca au trecut 8 zile de la data cumpararii.
Ordonanta de urgenta 34/2014 mentioneaza ca se pot returna produsele in termen de 14 zile , facand referire la o lege din 13 iunie 2014 aprobata in parlamentul european, dar se refera la produsele cumparate on line , nu din magazin.
Ce trebuie sa fac sa imi recuperez banii?
Nu doresc schimbarea cu un alt produs/repararea produsului-sunt convins ca lentilele respective au aceeasi calitate si la alte modele de ochelari.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: zoltar , utilizator 11:16, 12 Septembrie 2014
Politica de restituire c/v produse achizitionate din unitati comerciale depinde insa si de fiecare unitate comerciala in parte,produsele nealimentare pot fi returnate in termen de 14 zile
Categoriile de produse care nu pot fi returnate decat sigilate si neutilizate: - Consumabile;
- Licente software;
- Produse cosmetice si de ingrijire personala;
- Filme DVD;
- Electrocasnice mari (hote, aragazuri, masini de spalat, aparate frigorifice);
- Imprimante si multifunctionale ale caror consumabile au fost desigilate si folosite;
- Electrocasnice mici (aspirator, espressor, fier de calcat, robot de bucatarie, storcator fructe etc).
Produsul nu este conform specificatiilor sau prezinta vicii ascunse:
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat: in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit-greu de crezut ca mai exista accesoriile de protectie pe lentile
In cazul in care nu sunteti pe deplin satisfacut de produsele achizitionate, acestea se pot returna in maxim 10 zile lucratoare de la primirea lor, conform Art. 4 Cap. I ORDONANTA nr. 130 din 31 august 2000 in cazul in care produsul nu este conform cu specificatiile prezentate
In speta dv opereaza si Legea nr. 449/2003, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, care instituie garantia legala de conformitate.
Cel care este raspunzator pentru lipsa de conformitate fata de cumparator este vanzatorul, nu producatorul.
Vanzatorul are drept de regres impotriva producatorului.
De la acest regres se poate deroga prin acorduri speciale intre parti.
Nu se poate deroga insa de la obligatia de conformitate a produsului-vanzatorul fata de cumparator de a acorda garantia pentru lipsa de conformitate.
Ultima modificare: Vineri, 12 Septembrie 2014
ynocentta, utilizator
[ link extern ]
Dacă un produs pe care l-ați cumpărat în UE nu funcționează sau nu arată conform descrierii, vânzătorul trebuie fie să-l repare sau să-l înlocuiască fără costuri adiționale, fie să vă restituie total suma plătită sau să vă acorde o reducere de preț. În unele țări din UE, vi se va oferi posibilitatea de a opta, încă de la început, pentru una dintre aceste soluții. În caz contrar, veți putea solicita o rambursare integrală sau parțială numai în cazul în care repararea sau înlocuirea nu este posibilă sau convenabilă.
Cred ca pot solicita returnarea banilor integral, desi in legislatia din Romania nu gasesti o astfel de specificatie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs defect AlexyaA AlexyaA Buna ziua! Am achizitinat o rochie dintr-un anumit magazin si ajunsa acasa am costatat ca are defecte, am vrut sa o returnez si Doamna de acolo mi-a spus ca ea ... (vezi toată discuția)
Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)
Timp legal pt repararea unui produs in garantie . Alexandrusava93 Alexandrusava93 Buna ziua Am un produs in garantie ce l.am trimis la reparat , la service-ul cu care lucreaza magazinul de unde am cumparat produsul. Dupa 17 zile in ... (vezi toată discuția)