avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Neindeplinirea obligatiilor de furnizare a serviciilor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Neindeplinirea obligatiilor de furnizare a serviciilor

Buna ziua,

As dori un pic de indrumare in ceea ce priveste contractul meu cu fosta companie nationala de telefonie fixa.

In iulie 2010, mama mea a incheiat un contract cu aceasta companie.
Din cauza divortului dintre parintii mei, mama a fost nevoita sa se mute la alta adresa.
Ca sa nu mai fie nevoita sa plateasca pentru niste servicii pe care nu le folosim, in data de 27.07.2012 mama mea a trimis companiei o cerere de reziliere, in care era specificata si motivatia acesteia.
Ca urmare, compania nu a raspuns cu o confirmare a cererii de reziliere ci a insistat cu o serie de noi oferte de prelungire a contractului pe noua adresa.
Sperand la o calitate mai buna a serviciului de televiziune, mama a fost incantata sa accepte o oferta mai buna decat cea dinainte cu conditia sa fie incheiata pe adresa noului domiciliu.
Noul contract a fost incheiat prin telefon la data de 19.09.2012, cu activarea pachetului de servicii pe data de 20.09.2012. In convorbirea telefonica s-a specificat ca in termen de 10 zile lucratoare o echipa de asistenta tehnica va realiza transferul de echipamente la noua adresa (respectiv antena). Realizand ca cele 10 zile au trecut si nimeni nu ne-a contactat in aceasta privinta, iar contractul scris a sosit prin posta pe data de 03.10.2012 ( data trimiterii 27.09.2012), pe data de 5.10.2012 am sunat la serviciul de Relatii cu Clientii, unde ni s-a spus ca trebuie sa platim o factura de 152 de lei. In consecinta am platit aceasta factura, insa nici dupa plata acesteia serviciile din oferta nu au fost instalate. Tin sa precizez ca am incercat serviciul de telefonie si serviciul de internet, exceptie serviciul tv, la adresa fostului contract (adresa tatalui), prin ton de apel, apelare si conectare ADSL, ambele fiind activate.
Astazi in schimb, 18.10.2012, mama a sunat din nou la ei, si surprinzator de data aceasta raspunsul a fost: nu aveti acoperire.
Doamna de la Relatii cu Clientii nu a uitat sa mentioneze ca rezilierea contractului presupune plata contravalorii celor 24 de luni in care trebuia sa beneficiem de oferta pachetului de servicii.

In momentul incheierii contractului, am fost asigurati de instalarea la noua adresa, acest lucru presupun ca implica si verificarea existentei serviciilor la noua adresa.

In contract compania specifica ca are dreptul daca nu dispune de servicii din motive tehnice in acea locatie, sa rezilieze contractul unilateral, fara despagubiri. Dar eu de ce nu am dreptul sa fac acelasi lucru?

Deci, in aceste conditii suntem pusi practic intr-o situatie de inselaciune pe fata, suntem obligati sa platim un produs, un pachet de servicii de care n-am beneficiat si probabil nu vom putea beneficia de el vreodata.

In concluzie as dori ca maine sau cat mai curand sa fiu capabil sa scriu o reclamatie catre aceasta companie, astfel incat situatia sa fie indreptata amiabil prin solutia tehnica si intregul pachet de servicii sa fie instalat si functional la noua adresa, sau rezilierea contractului fara despagubiri din partea noastra catre companie, exceptand plata ultimei facturi (aceasta defapt trebuind sa fie despagubita si ea de companie pentru nefunctioarea serviciilor).

De aceea, va intreb pe dumneavoastra daca acest lucru reprezinta o neindeplinire a obligatiilor contractuale din partea companiei si cer indrumare pentru procedurile de urmat ca sa nu ajung in instanta si sa am totusi un raspuns favorabil din partea ei, iar in caz contrar sa fiu sigur ca am argumente si parte de castig intr-un eventual proces.
Ultima modificare: Joi, 18 Octombrie 2012
cristimic, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 21:06, 19 Octombrie 2012
atentie la cerintele/conditiile incluse în contractul de furnizare servicii de telefonie, clauze etc etc.
1) o Contestatie la pretentia plătii serviciilor nefurnizate de companie către dvs.
2) o plângere la Comisariatu judetean/Local pentru Protectia Consumatorilor, pe varianta descrisă postat de dvs.
Ultima modificare: Vineri, 19 Octombrie 2012
Ares-3, moderator
In contract cat si la ANCOM am inteles ca trebuie sa incerc intai pe cale amiabila: sa le trimit reclamatia printr-o recomandata cu confirmare de primire, dupa care compania are timp 30 de zile sa faca ceva, daca nu, reclamatie la ANCOM. Nu se aplica acelasi proces si pentru protectia consumatorului?
Si daca trimit reclamatia, eu vroiam sa le cer indeplinirea serviciilor daca nu rezilierea contractului, este mai indicat sa fac contestatie impotriva pretentiei de plata?
Dovada incercarii de rezolvare pe cale amiabila inainte de a reclama la ANPC sau ANCOM este obligatorie, altfel oricare din aceste institutii va va indruma intai la operator - deci veti pierde timp.

Solicitati in scris indeplinirea obligatiilor contractuale si calcularea taxelor datorate din momentul instalarii echipamentelor si furnizarii serviciilor.
In privinta facturii deja achitate, propuneti-le 2 variante:
- anularea ei, sau
- considerarea sumei de 152 lei ca plata in avans.
Expediati cu confirmare de primire, pastrati o copie a reclamatiei, dovada expedierii si confirmarea primirii si asteptati raspunsul.

In acest topic aveti un mic ghid de intocmire a unei reclamatii la ANPC, daca raspunsul lor va nemultumeste:
www.avocatnet.ro/content/for...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme cu furnizor servicii tv miticamanea miticamanea Sunt abonat Romtelecom pentru un pachet de servicii de telefonie, internet şi televiziune prin internet (IPTV), ultimul serviciu contractat fiind televiziunea ... (vezi toată discuția)
Despagubiri incetare contract gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am o situatie neplacuta cu cei de la RTC. in nov. 2013 am prelungit contractul pentru 3 servicii RTC (voce+net+tv). Nu am beneficiat de luni gratuite ... (vezi toată discuția)
Operator telefonie mobila refuza repetat trimiterea unui contract in forma scrisa Ptrsc Ptrsc Buna ziua, Pentru ca imi expira abonamentul de telefonie mobila, am fost sunata de un operator, care mi-a facut diverse oferte de prelungire a ... (vezi toată discuția)