avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 226 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Varsta de pensionare
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Varsta de pensionare

Am o intrebare legata de iesirea mea la pensie.
Datele sunt urmatoarele:
-sunt nascuta in octombrie, 1957
-am terminat Facultatea de Mecanica in 1983
-lucrez din 1983, iar din 1984 sunt profesor
-conform Legii unitare a pensiilor, ar trebui sa ies la pensie la 60 si 11 luni, adica in sept. 2018
-conf. OU din iunie 2014, aprobata si publicata in MO, se poate reduce varsta de pensionare cu cel mult 5 ani.
intrebarea mea este: se aplica penalizare, ca la pensionare anticipata partiala, sau nu?
Cel mai recent răspuns: camelia.marat , utilizator 19:28, 30 Septembrie 2014
Pensie anticipata sau anticipata partiala la 55 de ani si 11 luni.
Conditia de stagiu pentru pensie anticipata este de 38 de ani si 11 luni,fara stagiul asimilat(cursuri universitare de zi,pensie de invaliditate).
Conditia de stagiu pentru pensie anticipata partiala este de 30 de ani si 11 luni,fara stagiul asimilat.
Penalizarea va fi de 45% pana la implinirea varstei de 60 de ani si 11 luni.
Multumesc mult. Doream insa sa stiu daca conform OU nr. 49/2014, aprobata si intrata in vigoare din 30 iun. 2014, se vor mai aplica penalizari. Aceasta OU este valabila pentru profesori, care pot iesi astfel la pensie anticipat cu cel mult 5 ani. Ordonanta insa nu specifica daca se aplica penalizari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensionare Iuliaag Iuliaag As dori sa imi spuneti cand ma pot pensiona anticipat, stiind ca din iunie 2014 s-a revenit la prevederea ca profesorii sa se poata pensiona anticipat cu 3 ... (vezi toată discuția)