avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 686 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Ce sanse sunt ca sa mai lucrez ca asistent social?
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Ce sanse sunt ca sa mai lucrez ca asistent social?

Am terminat o facultate (de stat) cu specializarea asistenta sociala acum doi ani. Ni s-a spus ca sunt multe posturi de asistenti sociali in primarii pentru ca nu exista personal cu pregatire in domeniu. Oricum cei care lucrau trebuiau sa se inscrie la facultate pentru a intra in legalitate si li s-a dat un termen care deja a expirat in 2008.
Dar intre timp s-au blocat posturile si toti cei care trebuiau dati afara au ramas pe post. Nu mi se pare corect sa ocupe un post pentru care nu sunt calificati. In invatamant de exemplu cei necalificati nu au prioritate. M-am adresat si Colegiului National al Asistentilor Sociali dar se pare ca acesta nu este interesat decat sa incaseze cotizatiile. Ultima aberatie nascocita este de a califica la locul de munca (suna comunist nu-i asa?) pe cei care au vechime 3 ani in serviciul de asistenta sociala indiferent de studii superioare printr-un master. Pai eu de ce am mai facut 4 ani de facultate daca cu un master de 1 an poti fi asistent social? Ca si cum as face facultatea de matematica fara sa stiu tabla inmultirii! Va rog sa ma ajutati cu un sfat despre cum as putea sa-mi fac dreptate si cui sa ma mai adresez. Mentionez ca prin Legea 466/2004 se spune clar ca pot fi asistenti sociali doar persoane cu licenta in asistenta sociala. X-(#-o
Cel mai recent răspuns: mihaicalinescu2005 , utilizator 23:14, 26 Februarie 2010
legea nr.466/2004
" (2) Titlul de asistent social poate fi deţinut de:
a) persoana care a obţinut diploma de licenţă în cadrul unei instituţii de învăţământ superior cu specializare în domeniu, forma de lungă durată, 4 ani, acreditată conform legii;
b) persoana care deţine diploma de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior cu specializare în domeniu, forma de scurtă durată, 3 ani, acreditată conform legii;
c) persoana care deţine diploma de asistent social echivalată conform legii;
d) persoana care deţine diploma de asistent social eliberată sau recunoscută în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, în unul dintre statele aparţinând Spaţiului Economic European ori în Confederaţia Elveţiană.
ART. 34
(1) Persoanele fără studii de specialitate care îndeplinesc atribuţii ale asistentului social la momentul intrării în vigoare a prezentei legi au dreptul să desfăşoare activităţile prevăzute la art. 3, dacă fac dovada că sunt înscrise şi frecventează cursurile unei instituţii de învăţământ superior cu specializarea în asistenţă socială, instituţie acreditată conform legii, în termen de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Persoanele care au absolvit o formă de învăţământ superior, acreditată conform legii, cu altă specializare decât asistenţă socială, cu o vechime de minimum 3 ani în domeniul asistenţei sociale, având atribuţii de asistent social, au dreptul să desfăşoare activităţile prevăzute la art. 3, dacă fac dovada că urmează studii postuniversitare în domeniul asistenţei sociale, studii organizate de instituţiile de învăţământ superior acreditate conform legii, în termen de 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(3) Dovada înscrierii şi frecventării cursurilor sau, după caz, a studiilor postuniversitare, precum şi a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se face prin acte justificative care se depun la sediul Colegiului sau la sediile descentralizate din teritoriu ale acestuia şi la organizaţia sau instituţia unde îşi desfăşoară activitatea persoana respectivă. Depunerea actelor justificative se poate face personal sau acestea pot fi trimise prin poştă."
Nu scrie ca trebuiau absolvite in termen de 3, respectiv 5 ani, ci ca, urmeaza acele forme de invatamant. Exemplu - un asistent social, care s-a inscris la master in anul 2009, a trimis dovada ca urmeaza aceasta forma de invatamant ceruta de lege, deci, poate profesa in continuare.:)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Functionar public cu atributii de asistent social irinna irinna Suntem un grup de functionari publici care lucram intr-un serviciu public de asistenta sociala din cadrul unei primarii si ne aflam in urmatoarea situatie: ni ... (vezi toată discuția)
Fisa postului BordeianuRica BordeianuRica Sunt referent in cadrul primariei avand pregatire profesioanala de agent agricol si referent stare civila.In aceasta luna am primit fisa postului cu atributii ... (vezi toată discuția)
Promovarea functionarilor publici de la studii medii la studii superioare seli-rahe seli-rahe in anul 2009 am absolvit facultatea de administratie publica de scurta durata. mentionez ca sunt salariata de 13 ani in cadrul unei primarii comunale cu ... (vezi toată discuția)