Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit, în februarie, cadrul legal pentru reglementarea desfăşurării activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali, respectiv, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară, iar clienții vulnerabili (și nu numai) să beneficieze de eșalonarea plății facturilor. Acum, pentru armonizarea cadrului legal, ANRE a aprobat, printr-un proiect publicat marți în Monitorul Oficial, noul contract-cadru de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal, ce conține schimbările apărute în februarie. Citește articolul
Modul în care cei interesați pot deveni prosumatori, adică cei ce produc energie electrică din surse regenerabile pentru propriul consum și care pot livra în rețea surplusul, inclusiv pașii ce trebuie parcurși, e detaliat într-un ghid publicat joi de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energie (ANRE). Citește articolul
Cei ce vor dori să schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale vor trebui să aștepte pentru asta mai puțin decât până acum, și vor putea verifica online, în orice moment, ce se-ntâmplă cu cererea lor sau în ce stadiu este acest proces. Pentru asta, autoritățile lucrează la implementarea unui proiect de simplificare a procedurilor administrative pentru schimbarea furnizorilor de electricitate și gaze, prin realizarea unei platforme informatice ce conține datele tuturor clienților și furnizorilor din țara noastră. Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit astă-iarnă regulile de funcționare pentru platformă, acestea intrând în vigoare în 10 octombrie 2022. După cum a anunțat ANRE în această dimineață, platforma online este gata, dar nu poate fi încă folosită de către consumatorii finali, deoarece se află în perioda de testare. Citește articolul
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a aplicat amenzi totale de circa 2,3 milioane de lei distribuitorilor de energie electrică și gaze naturale, în perioada martie-octombrie 2021, pentru nerespectarea termenelor pentru emiterea sau modificarea avizelor de racordare sau branșare. Citește articolul
Consumatorii care au acceptat o ofertă comercială cu preț fix și cărora, pe durata perioadei contractuale, le-a fost crescut prețul agreat, fără a fi notificați de către furnizorii de gaze naturale despre intenția de creștere a prețului, pot face plângere la Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui comunicat publicat joi pe site-ul instituției. Astfel, ANRE a finalizat recent o serie de acțiuni de control în acest sens, în urma cărora a dat amenzi de 2,69 milioane de lei, și continuă să supravegheze comportamentul furnizorilor de gaze naturale privind îndeplinirea obligației de a notifica tuturor clienţilor finali care au acceptat oferte comerciale cu preț fix menținerea prețului la care s-au obligat prin ofertă, pe toată durata contractului, și, după caz, modificarea contractelor. Citește articolul
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a pus vineri în dezbatere publică două proiecte de ordin, care vor obliga furnizorii de energie electrică și gaze naturale să acorde compensații în bani consumatorilor, în cazul în care nu respectă termenul de citire a contoarelor. Citește articolul
Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul
Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
Procedura de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice de către clienții finali a fost simplificată, prin eliminarea obligației de prezentare a actului de proprietate a spațiului, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), ce a fost oficializat joi. În schimb, cei ce vor să semneze un contract de electricitate trebuie să dea o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că au dreptul să folosească respectivul spațiu. Această măsură vine după ce, în 2020, ANRE a stabilit că actul de proprietate nu mai e necesar în cazul racordării la rețeaua de electricitate a unei locuințe noi. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2021, preţul energiei electrice nu mai este reglementat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). În acest context, printr-un ordin apărut spre începutul anului, ANRE a modificat termenul propus inițial (finalul lunii ianuarie) în care consumatorii casnici pot semna, dacă vor, un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos și a stabilit că noul termen este 30 iunie. Dar ce se-ntâmplă totuși cu contractele vechi, dacă nu sunt actualizate și trecute în piața liberă până mâine? În esență, ele rămân valabile, dar vor aduce valori mai mari la facturile lunare de electricitate. Citește articolul