De astăzi, bucureștenii care au plătit tariful (de acces și de circulație) pentru Vignieta Oxigen pot depune cereri pentru rambursarea sumelor achitate, ca rezultat al abrogării acesteia. Banii vor fi virați în 30 de zile lucrătoare de la data solicitării, însă nu se va lua în considerare și perioada în care taxa a fost percepută legal (1 ianuarie - 22 martie 2020). Citește articolul
Cetățenii europeni (inclusiv românii) care au cumpărut mașini produse în Uniunea Europeană pot să dea în judecată producătorul și în fața instanțelor de la locul de cumpărare (de exemplu, România), dacă suferă un prejudiciu din cauza felului cum au fost construite mașinile, iar acel prejudiciu se produce în țara de unde a fost cumpărată mașina, consideră Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) - care a răspuns săptămâna trecută unei întrebări preliminare cu privire la acea problemă. Citește articolul
Vinieta Oxigen, cum a fost prezentată și adoptată anul trecut printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) și care vizează taxarea mașinilor poluante care circulă în București nu se va mai aplica, cel puțin, în forma prezentată, deoarece, la propunerea primarului Capitalei, consilierii din primărie și-au dat recent votul pentru abrogarea acesteia. Taxa a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar aplicarea sancțiunilor pentru cei ce circulau fără vinieta a fost amânată până în această lună. În plus față de vinietă, din martie, în zona centrală a Bucureștiului, vehiculele extrem de poluante nu ar mai fi putut circula. Citește articolul
Cei ce vor să intre în centrul Bucureștiului cu o mașină cu normă de poluare Euro 3 vor fi nevoiți, începând de anul viitor, să plătească o taxă în acest sens, iar mașinile foarte poluante (non-Euro, Euro 1 și Euro 2) nu vor mai avea acces în zona centrală a Capitalei, potrivit unui proiect de act normativ aflat în dezbatere la Primăria Municipiului București (PMB). Totuși, anumite mașini vor fi exceptate de la această regulă. Citește articolul
De anul viitor, persoanele care vor să circule în Capitală cu o mașină ce nu are numere de înmatriculare de București sau Ilfov vor trebui să cumpere o vinietă, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către Primăria Municipiului București (PMB). În același timp, proiectul mai prevede și interdicții de intrare în zona centrală a Capitalei pentru mașinile extrem de poluante, fără să se țină cont de locul înmatriculării. Citește articolul
Cei ce vor dori să intre în Capitală cu mașini ce nu au număr de București sau Ilfov vor fi nevoiți să plătească o taxă de poluare ce ar putea ajunge până la aproximativ 2.000 de lei pe an, potrivit unor declarații recente ale primarului general al urbei. Totodată, și cei ce dețin mașini poluante, indiferent de locul înmatriculării, vor avea interdicții la intrarea în centrul Capitalei. Citește articolul
Proprietarii romani de automobile Volkswagen pot verifica online daca acestea au instalat dispozitivul de manipulare a emisiilor poluante, afland, in acest fel, daca vor trebui sa faca un drum pana la service in viitorul apropiat. Conform Ministerului Transporturilor (MT), numarul total de masini ale grupului Volkswagen care au fost inmatriculate in Romania si care ar putea fi rechemate in service pentru rezolvarea problemei emisiilor trece de 100.000. Citește articolul