Guvernul pregătește terenul pentru o digitalizare accelerată a activității Ministerului Finanțelor (MF) și Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) - din 2024 începe analizarea automată a datelor colectate de la contribuabili prin mai multe sisteme pentru a preveni și combate evaziunea și fraudele. În același timp, se introduce o facilitate majoră pentru contribuabili - precompletarea deconturilor de TVA. Măsurile sunt incluse într-o ordonanță de urgență oficializată recent. Citește articolul
În vederea actualizării listelor contribuabililor mari și mijlocii, ce ar trebui să aibă loc pe final de 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a operat miercuri unele ajustări la regulile pentru administrarea acestora, conform unui ordin apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
În contextul unor eforturi constante pentru îmbunătățirea gestionării frontierelor și combaterea activităților ilegale, Ministerul Finanțelor anunță un plan de dotare a birourilor vamale cu 26 de scanere cu raze X până la finalul anului 2027, potrivit unui comunicat de presă recent. Această măsură este gândită să sporească securitatea națională și să consolideze lupta împotriva contrabandei și fraudei vamale. Citește articolul
Guvernul a oficializat marți o ordonanță de urgență ce vizează consolidarea capacităților tehnice ale sistemului informatic al Ministerului Finanțelor (MF), un pilon critic în administrarea finanțelor din România. Citește articolul
Detaliem astăzi principalele categorii de informații fiscale ce pot fi furnizate de Fisc unor terțe persoane. De principiu, autoritățile trebuie să păstreze secretul informațiilor pe care le află despre contribuabili, însă există și unele excepții de la această regulă. Citește articolul
Expunem astăzi principalele chestiuni procedural-fiscale de știut în privința respectării dreptului contribuabilului de a fi ascultat de către Fisc. Citește articolul
Digitalizarea relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va continua în 2024 cu trei etape majore, conform legislației în vigoare în momentul de față. Dincolo de extinderea obligativității de a folosi e-Factura, ne mai referim la noul sistem e-Sigiliu și la raportările SAF-T. Citește articolul
După ce Guvernul a bătut în cuie calendarul pentru trecerea la folosirea sistemului e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B, companiile trebuie să înceapă cât mai repede implementarea internă a facturării electronice. În acest sens, specialiștii spun că sunt patru mari faze ce trebuie bifate în procesul de implementare. Citește articolul
Un manual de aproape o sută de pagini ce detaliază cum trebuie să se deruleze controalele fiscale a fost publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta este menit să fie de ajutor atât inspectorilor, cât și contribuabililor. Citește articolul
Autoritățile au venit recent cu mai multe schimbări legate de amenzile din domeniile fiscal, contabil și financiar. Dacă unele dintre ele sunt prevăzute de Legea reformei fiscale (nr. 296/2023) și se aplică din 11 noiembrie 2023, alte noutăți au fost date separat printr-o hotărâre a Guvernului (nr. 937/2023) și se aplică din 5 noiembrie 2023. Iată care sunt acestea: Citește articolul