Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM) a publicat un amplu raport despre reglementarea, pe alocuri lacunară, a muncii pe platformele digitale ce activează pe piața din Uniunea Europeană, scoțând la iveală o serie de încercări de legiferare a acestei activități, a drepturilor acestor muncitori, a obligațiilor angajatorilor, inclusiv în domeniul securității și sănătății în muncă. Totuși, la nivelul Parlamentului European există un proiect de directivă prin care vor fi introduse o serie de drepturi similare salariaților celor care lucrează pentru platformele digitale, chiar și așa, până la implementarea acestui proiect de directivă la nivelul fiecărui stat membru vor mai trece câțiva ani. Citește articolul
Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul
În încercarea de a-i mai tempera pe cei ce obișnuiesc să conducă cu viteze mari pe drumurile din țara noastră, autoritățile au stabilit, printr-o ordonanță oficializată acum câteva zile, modificarea Codului rutier, în sensul introducerii sancțiunii cu amendă de până la aproape 3.000 de lei și suspendarea permisului de conducere timp de patru luni pentru cei ce depășesc viteza maximă admisă pe o porțiune de drum cu peste 70 de km/h. Chiar dacă-i oficială, măsura se va aplica din 27 februarie. Citește articolul
Polițiștii rutieri pot sancționa acum, cel puțin teoretic, șoferii ce încalcă legislația și prin interzicerea conducerii unui vehicul pe teritoriul României, potrivit unei ordonanțe pentru modificarea Codului rutier, ce a apărut vineri. Concret, interdicția se poate stabili pe un an, șoferii vizați fiind cei cu permis străin, care au fost condamnați penal pentru abateri grave de la legislația rutieră pe teritoriul țării noastre. Totuși, pentru a se putea aplica efectiv măsura, și regulamentul de aplicare a Codului rutier trebuie modificat. Citește articolul
Dacă nu mențin curate toate geamurile mașinii cu care circulă, șoferii vor putea fi sancționați, din 27 februarie, cu amenzi de aproape 1.200 de lei. Măsura se regăsește într-o ordonanță ce vizează modificarea Codului rutier și care a apărut acum câteva zile. Citește articolul
Prin oficializarea recentă a unei ordonanțe, Codul rutier a suferit o serie de modificări importante. Dacă pentru unele dintre abaterile existente și înainte se pot aplica de-acum amenzi în cuantum mai mare decât anterior, de puțină vreme au fost adăugate mai multe amenzi noi, iar unele sancțiuni complementare au fost înăsprite. Citește articolul
Codul rutier a suferit, acum câteva zile, modificări majore, una dintre acestea vizând reducerea, la cerere, a perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul. Mai exact, potrivit unei ordonanțe apărute recent, după ce susțin testul obligatoriu de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, șoferii cu permisul auto suspendat beneficiază, mai nou, de reducerea perioadei de suspendare cu o treime, nu la 30 de zile, așa cum stabileau înainte regulile. Citește articolul
Comportamentul agresiv în trafic al șoferilor urmează să fie sancționat de către polițiștii rutieri, începând din 27 februarie 2022, cu amenzi de sute de lei și cu suspendarea permisului auto, conform unor modificări recente la Codul rutier. Totodată, sancțiunile vor fi mai dure pentru recidiviști și pentru cei care provoacă accidente. Printre faptele care vor fi considerate agresive se numără folosirea repetată a semnalelor luminoase sau sonore pentru a forța mașinile din față să elibereze banda pe care se află ori șofatul la o distanță mică de alte automobile. Citește articolul
Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul
Ținând cont de faptul că, potrivit statisticilor europene, România înregistrează cel mai mare număr de victime provenite din accidente rutiere, autoritățile de la noi vor să crească siguranța circulației rutiere, unul dintre instrumentele ce se doresc introduse în acest sens fiind un sistem național de raportare a problemelor întâlnite de șoferi pe drumuri. Astfel, pe viitor, vor putea fi raportate, de pildă, zone de drum nemarcat, fără indicatoare rutiere sau plin de gropi. Măsurile propuse pentru creșterea siguranței traficului rutier din țara noastră sunt cuprinse într-o ordonanță oficializată vineri. Autoritățile nu au stabilit acum și un termen pentru apariția acestei platforme. Citește articolul