Pe lângă regulile din mai multe domenii, și legislația ce vizează circulația rutieră și conducătorii de vehicule a suferit o serie de modificări în ultima perioadă. Astfel, în acest an, printre altele, amenzile rămân la nivelul din 2022, șoferii își vor putea accesa online istoricul sancțiunilor rutiere, iar, în anumite condiții, cei interesați vor putea deveni șoferi profesioniști mai devreme. Citește articolul
Prevederile legislației naționale privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) au fost modificate în ultima vreme, cele mai importante noutăți apărute în legătură cu asigurarea auto obligatorie fiind posibilitatea de a completa constatarea amiabilă de accident și în format electronic, nu numai în formă tipărită, și eliminarea posibilității de a încheia o poliță RCA valabilă doar pe teritoriul țării noastre. Citește articolul
Codul rutier în vigoare urmează să fie modificat de la începutul lunii viitoare, potrivit unei legi oficializate marți, în sensul reducerii vârstei de la care cei interesați să devină șoferi profesioniști, adică de camion sau autobuz, vor putea da examenul pentru obținerea permisului de conducere. Totuși, nu toți cei care vor să devină șoferi profesioniști vor putea da examenul mai devreme, ci numai cei ce urmează un curs destinat obținerii unui certificat de calificare profesională inițială. Citește articolul
Traficul rutier pe drumurile publice din România va fi monitorizat, peste câțiva ani, printr-un sistem integrat, numit e-SIGUR, iar în cazul încălcării regulile de circulație, șoferii identificați astfel vor putea fi sancționați de polițiști, potrivit unei legi oficializate azi. Sistemul de monitorizare va conține, printre altele, 500 de camere video și 300 de radare mobile. Citește articolul
Codul rutier a fost modificat recent, astfel încât și polițiștii locali să poată aplica un nou tip amendă în legătură cu legislația rutieră, mai exact, în cazul în care proprietarii de mașini nu oferă detalii în legătură cu șoferii acestora, atunci când le împrumută. Totuși, modificările recente nu înseamnă că polițiștii vor putea aplica amenzi șoferilor pentru toate abaterile de la legislația rutieră, ci doar în cazul celor din domeniul circulației pe drumurile publice, ce sunt stabilite de legea poliției locale, printre care cele legate de oprirea, staționarea sau parcarea neregulamentară a mașinilor. Citește articolul
În cazul în care împrumută mașina, proprietarii vor trebui să transmită informații despre identitatea șoferului nu doar la solicitarea poliției rutiere, așa cum e în prezent, ci și a poliției locale, potrivit unei legi ce se va aplica de la sfârșitul acestei săptămâni. Aceeași regulă se va aplica și în cazul mașinilor înmatriculate pe numele firmelor. Totodată, polițiștii locali vor putea aplica și amenzi de până la 2.900 de lei, în cazul persoanelor fizice, și de până la 14.500 de lei, în cazul persoanelor juridice, dacă nu primesc răspuns la astfel de solicitări. Măsura e destinată identificării mai facile și amendării celor ce obișnuiesc să oprească sau să parcheze mașina neregulamentar. Citește articolul
Dacă staționează neregulamentar, pe lângă mașinile parcate pe partea carosabilă, și cele parcate pe trotuarele din marile orașe vor putea fi ridicate, potrivit unei legi care vizează modificarea Codului rutier și care a fost publicată recent în Monitorul oficial. Schimbarea va intra în vigoare de duminică, 20 noiembrie. Citește articolul
Potrivit unor modificări ce au fost aduse recent Codului rutier, de duminică, mașinile ce staționează neregulamentar pe trotuare vor putea fi ridicate de autorități. Decizia privind ridicarea acestora va putea fi luată de polițiști fie în urma unei constatări directe a încălcării legislației rutiere, fie în urma unei sesizări. După cum stabilește legea, de ridicarea și depozitarea mașinilor se ocupă administrațiile publice locale sau administratorul drumului public. Pe de altă parte, proprietarii mașinilor sunt cei care trebuie să achite contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul și depozitarea unui vehicul staționat neregulamentar. Citește articolul
Șoferii ce lucrează pentru aplicații de ridesharing, de exemplu, Uber sau Bolt, ar fi putut primi dreptul de a circula pe benzile speciale destinate transportului în comun, cu condiția să nu perturbe circulația acestora, dar proiectul de lege ce conținea măsura a fost respins definitiv miercuri la Camera Deputaților. Citește articolul
Începând din iarnă, șoferii ce depășesc cu mult limita de viteză stabilită pentru drumul respectiv sau nu stau la barieră atunci când se apropie trenul riscă amenzi de aproape 3.000 de lei și suspendarea permisului de conducere timp de patru luni, primind dovadă fără drept de circulație. După cum a anunțat duminică Poliția Română, în doar o săptămână, circa 200 de șoferi au rămas fără permis de conducere timp de patru luni pentru depășirea, cu peste 70 de km/h, a vitezei legale, unul dintre ei fiind prins circulând pe un segment de autostradă cu 253 km/h. Citește articolul