Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.). Citește articolul
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet vor trebui să se facă în maximum o zi lucrătoare, iar furnizorii care nu se achită de această obligație vor trebui, pe lângă suportarea de amenzi aplicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), să ofere și despăgubiri clienților. Noile obligații se regăsesc într-o lege care se va aplica de duminică și care schimbă cadrul legislativ al comunicațiilor electronice. Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis, recent, că statele membre ale Uniunii Europene (UE), deci inclusiv România, nu pot să prevadă obligații generale pentru furnizorii de internet de a le trimite autorităților date de trafic pe internet sau date privind locația beneficiarilor serviciilor de internet, chiar dacă scopul e prevenirea criminalității sau se au în vedere interese de securitate națională. Astfel de obligații ar putea fi impuse, excepțional, doar dacă există pericole concrete și, în anumite situații specifice, dacă sunt luate suficiente măsuri de garanție cu privire la drepturile persoanelor vizate de acele date. Citește articolul
Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii ar trebui mai întâi să țină cont de anumite aspecte din contractul respectiv, conform sfaturilor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În comunicat, ANCOM oferă și alte informații la care utilizatorii ar trebui să fie atenți în ceea ce privește încetarea contractului. Citește articolul
Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul
Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul
În iunie 2017, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a luat o decizie mult așteptată, apreciată de deținătorii de drepturi de autor din Europa. Citește articolul
De maine, furnizorii de servicii de internet si televiziune vor fi obligati sa puna la dispozitia clientilor informatii despre ofertele pe care le au, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Citește articolul