avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 530 soluții astăzi
Forum Activitate Adam Grecu

Activitate Adam Grecu

1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Inteleg ca dvs. v-ati adresat acestui forum pentru a va raspunde la intrebarile puse.
Ciudatenia este atitudinea vecinilor dvs, care :
... au luat declaratii vecinilor care la fel au zis ca totul e ok,...

Nu tin partea organelor de politie, dar fara niste declaratii credibile, nu prea pot face mare lucru.
Totusi, chiar si asa, org. de politie ar trebui sa faca putina lumina in aceasta situatie, sa discute cu chiriasii, sa le atraga atentia. In fine, am mai auzit asemenea intamplari. Baietii acestia (chiriasii) nu realizeaza cat de mult sunt ajutati de RO, de fapt de catre noi toti...
De obicei, fiecare as. prop. are un Regulament intern care trebuie respectat de catre fiecare proprietar, inclusiv de catre chiriasi.
Discutati si cu proprietarul locuintei, ca in caz de nerespectare a regulamentului sunteti pasibili de amenda impreuna (amenda o da org. locale de politie - desigur la reclamatia unor vecini)
1.Nu stim amploarea refacerilor, dar, de obicei nu este necesara o autorizare din partea cuiva, dar, totusi, mergeti la Primaria locala si explicati situatia si, probabil ca o sa va lamuriti.
2. Daca toata actiunea de refacere a fost dicutata si aprobata in AG, pentru toata siguranta, intocmiti un tabel nominal cu toti proprietarii care sunt de acord / nu sunt de acord cu operatiunea de refacere a fatadelor.
Daca aveti 2/3 dintre proprietari care sunt de acord cu refacerea fatadei, dati drumul la lucrare (cu acordul com. ex. privind oferta firmei care va executa lucrarea (ar fi bine sa mai aveti cel putin o oferta-doua).
Repartizarea costurilor se va face proportional cu cota-parte indiviza de proprietate.
Cetateanul care nu este de acord va trebui sa accepte vointa majoritatii, i se vor repartiza costuri pe lista de plata. Daca nu vrea sa le achie, respectati prev. L nr. 19/2018 - in primul rand notificati toti proprietarii (la avizier) despre timpul de achitare a lucrarilor. Dupa perioada de gratie aprobata la dvs. in asociatie, aplicati penalizari, la fel cu procentul aprobat. Daca nici asa nu intelege, inainte de expirarea celor 3 prevazuti de lege, il actionati in instanta.
Succes!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Totusi, cei care se ocupa de infiintarea as. prop. trebuie sa cunoasca cu exactitate numele si prenumele proprietarului locuintei si desigur actele de identitate.
Sigur, o parte dintre aceste date se pot lua din Extrasul de Carte funciara, dar atentie pe cinte trimiteti la ANCPI (intermediarul), dar cum spuneam, cel/cei care se ocupa de infiintarea as. prop. trebuie sa "vada" si actele de identitate, ale proprietarilor - pesoane fizice sau juridice. Nu mai spun ca fiecare dintre proprietari mai tre' sa completeze si alte documente. Cititi L nr. 196 /2018, asa cum bine a scris @ robert1958.
In aceste conditii, sunt de acord cu dvs. sa-l chemati in instanta, dar mai intai discutati si in com. ex. al as. prop. asa sa aveti martori ca va pune conditii (va cere o suma de bani). Mai mult, poate il si notificati in scris ca o sa va adresati instantei. Eu asa as proceda!
Doamna gabriela constantinescu,
Sa nu uitati un lucru: nu administratorul despre care faceti vorbire si mai ales din cauza lui:
...Din cauza acestui adm, care a pus în pericol și a compromis toată conducerea AP, , nu mai vrea nimeni nici o funcție în AP. Nu pot sa scriu aici, dar acest adm a făcut multe pagube blocului, datorii, distrugeri prin inundații în 4 apt prin nerepararea acoperisului-terasei blocului timp de 10 ani, inundații repetate de fecale la subsol in boxe, ani la rind...,dar prime își punea de mai multe ori pe an, apare cu un leu la consum apa calda multe luni la rind, învrăjbește locatarii, s-au format grupuri antagoniste, cei care sint împotriva adm și care îl susțin, avind și aceștia "scheleți in dulap", mereu tensiuni , scandaluri, etc....

Eu atat va rog, sa aveti grija ca din toate cele de enumerate de catre dvs., ba si mai mult, nu sunt atributiunile administratorului, ci ale altcuiva - si cred ca stiti la cine ma refer !
Succes!
Pana a chema in judecata as. prop. pentru motivul aratat, solicitati, mai intai informatii de la as. prop. As. prop. este obligata sa va raspunda. Daca raspunsul nu va multumeste, trebuie sa va adresati primariei localitatii dvs. - Compartiment as. prop. aratand toate motivele dvs.
Ei, daca nici acest raspuns nu va multumeste, sigur ca puteti chema in instanta as. prop. - dar va sfatuiesc sa apelati la serviciile unui avocat. Totusi, faceti un mic exercitiu - care ar fi suma cu care ati fost "incarcat" si cat costa cheltuielile de judecata si modul lor de recuperare. Stiu ca in cazul in care castigati procesul, cheltuielile de judecata le achita cel care pierde procesul - dar sunteti sigur de castig? Intreb si eu...
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dvs. nu trebuie sa va adresati Primariei direct, pentru ca asa cum zice si dl. moderator, primaria nu face astfel de reparatii. Contractul despre care vorbeste este facut de catre as. prop., nu de fiecare proprietar...
Adresati-va in scris - cu nr. de inregistrare, asociatiei de proprietari si solicitati repararea subolului, atasati niste fotografii, etc.
Ca sa fie mai credibil, pe cerere sa semneze mai multi proprietari din blocul/scare dvs.- cu nume -prenume, semnatuira.
Daca asociatia de prop. nu reactioneaza, puteti sa va adresati Primariei - Compartimentul asociatii de proprietari si reclamati conducerea as. prop.
Succes!
Situatia aceasta (caini, pisci, vulturi - animale de companie) va fi discutata si la alte niveluri. Practic, cica toti avem drepturi si daca se poate egale, dar cum dreaq, daca ai un caine care isi face nevoile pe spatiile comune, sa incepem sa discutam ca cainele nu este persoana si asa mai departe? Pai nu-i persoana, dar in cazul de fata cine face mizerie?
Este cainele vinovat sau mizerabilul de stapan (proprietar de animal de companie)?
Va rog, cititi cu atentie prev L 196/2018, in special Cap.III Drepturile si obligatiile proprietarilor, art. 29 si 30 si ar mai fi...
Asadar, dom' Presedinte, la urmatoarea AG puneti pe ordinea de zi si aceasta chestiune si modul de rezolvare.
Eu as face asa: as propune ca mizeria facuta de proprietarul... sau chiriasul... sau partupedul chiriasului, sa fie curatata de catre o firma specializata, CU FACTURA SI PLATA IMEDIATA, IAR CHELTUIALA SA FIE REPARTIZATA PROPRIETARULUI IN CAUZA.
Ei, aceasta propunere sa fie discutata in AG sa fie prinsa in PV al AG sa fie hotarata legal si sa se respecte. Sa vad eu atunci ca cineva va contesta aceasta hot. a AG si sunteti chemat in instanta ca fiind o hotarare contrara legii si instanta o sa va oblige sa indreptati eroarea...
Mult succes!
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Doamna, daca dvs. v-ati intemeiat o firma, ar fi fost normal sa va interesati o tzara prin zona (prin vecini) - bai nene, veciul meu, iata ce vreau eu sa fac, sa-mi fac o firma de polizat ceaune. Vecinul dvs. pe buna dreptate v-ar fi trimis la plimbare - cred ca sunteti de acord.
Dar daca dvs. ii spuneati ca vreti sa va transformati locuinta in spatiu cu alta destinatie decat cel de locuinta, adica un punct de lucru cu un domeniu domestic de-a dreptul, ceva contabilitate, ceva farmacie, ceva unde nu se face zgomot, adica nu incurcati pe nimeni, nu era mai bine?
Sfatul meu: adresati-va as. prop. din care faceti parte, solicitati schimbarea destinatiei locuintei conf. prev. art.40 din Legea nr. 196 / 2018 si pe formularul special de la Registrul comertului, aveati si semnaturile vecinilor direct "afectati", atunci presedintele dvs. v-ar fi dat acordul cu urarile de succes in activitate, ar fi incheiat cu dvs. o conventie de plata privind cheltuielie lunare ce va vor fi repartizate si nu mai trebuia sa mergeti in instanta sa va cautati dreptatea.
Cu toate astea, mai sunt si situatii dintr-astea in care un vecinul nu va da acordul, asa de-al dreaq ce este el. Ei, aceste cazuri trebuies tratate in justitie pentru ca altfel nu puteti obtine acordul si poate ca dvs. chiar firma pe care ati facuto, reprezinta mijlocul dvs. de trai.
Mult succes!