avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 294 soluții astăzi
Forum Activitate irina1980

Activitate irina1980

Este adevarat ca si ei sunt platiti din fonduri publice, bineinteles, dar legea in cauza, spune doar: conducatori institutiilor publice vor dispune pentru angajatii din subordine reducerea cheltuielilor cu salariile si asa mai departe. Nu este nici un paragraf in care sa se mentioneze ca si pt ei.
Deci pana la urma? Se subintelege, sau....?
Legea 329/2009 pentru zilele libere fara plata se aplica si pentru primar si viceprimar, ca din textul legii nu se intelege.
Multumesc !
Multumesc pentru raspuns!
Problema este ca ANFP invoca ca negatie pentru ocuparea functiei de sef birou prevederile art.87 din Statutul profesiei de consilier juridic si anume ca "consultanţa, redactarea, avizarea pentru legalitate şi contrasemnarea actelor juridice, asistenţa şi reprezentarea juridică a instituţiilor, autorităţilor publice, a persoanelor juridice se vor realiza numai de către consilierii juridici înscrişi în Tablou", ceea ce seful de birou nu are in atributii ci secretarul orasul are in atributii, conf Legii 215/2001 avizarea pt legalitate si contrasemnarea, iar din cate am citit eu in statul profesiei de consilier juridic, acesta din urma avizeaza si contrasemneaza dupa ce actele au fost deja emise, opinia sa fiind doar consultativa.
Nu sunt lamurita cu situatia in care consilierul juridic este functionar public, acesta este inscris in Tablou si isi pastreaza stampila, parafa si roba?
Oricum nu este speficicat nicaieri ca pt ocuparea functiei in cauza este nevoie de studii juridice si inscrierea in Tablou, din cate am citit eu, dar dvs sunteti in domeniu si stiti mai bine asa ca astept cu nerabdare lamuriri.
Multumesc foarte mult !
Pe raspunderea ordonatorului de credite, da, dar ce ne facem cand ANFP nu si da avizul ? Ordonatorul de credite nici macar nu mai apuca sa-si asume raspunderea. Unde mai este autonomia locala si oportunitatea deciziilor? Citez: "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul", asa ca noi ne chinuim sa facem hartii si sa intelegem legea iar "legiuitorul" rade de noi.
:(
Va rog frumos sa imi prezentati parerea dvs despre ocuparea postului de sef birou in administratia publica locala, in cadrul Biroului Administratie Publica Locala si Juridic si anume daca poate fi ocupat numai cu studii juridice, sau se poate si cu studii administrative? Acest lucru nu este mentionata in niciun act normativ, si parerea mea este ca se poate si cu studii administrative atata timp cat functia de secretar de oras poate fi ocupata cu studii juridice sau administrative, conform Legii 188/1999.
Si inca o lamurire daca imi permiteti, OUG 90/2009 a deblocat posturile de conducere? Eu am inteles ca nu se tine cont de procentul de 15% din posturile vacantate in cazul functiilor de conducere-posturi unice, dar trebuie ca postul de conduceresa se vacanteze ca sa poata fi ocupat, sau nu?
Va multumesc din suflet!
Buna ziua,
Am o problema cu OUG 90/2009 privind reglementarea unor masuri in domeniul adm publice, si anume la art. VI alin 1 spune ca "incadrarea in procentul de 15% prevazut in alin.2 din art.22 OUG 34/2009, nu se aplica in situatia in care ocuparea posturilor vacante nu duce la majorarea nr total de posturi ocupate, cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate prin buget, la nivelul ordonatorului principal de credite, in cazul ocuparii posturilor vacante corespunzatoare:
b) functiilor publice de conducere, .. etc"
Art.22 , alin.2 din OUG 34/2009 spune ca se excepteaza de la blocare 15% din posturile vacantate.
Sa inteleg ca se poate organiza concurs pt functia de sef birou, daca nu se mareste nr de posturi?
Eu in prezent sunt angajata si as putea face promovare in fc pub de conducere prin concurs, iar pana acum cateva saptamani am ocupat fc de sef birou temporar pe 6 luni.
La ANFP nu reusesc sa dau de nimeni niciodata.
Va multumesc !
Buna ziua,
Pe parcela vecina, in partea dinspre terenul meu, (teren extravilan) la 1 metru de acesta, sunt niste stalpi de electricitate vechi ce nu mai au fire, nu sunt functionali, cu exceptia primului stalp care este in capatul parcelei chiar la drum. Pot fi acesti stalpi dezafectati fara nici o problema, ma afecteaza pe mine cu ceva existenta lor, in cazul unei viitoare constructii?
Multumesc !
Vs rog sa ma indrumati unde pot gasi conditiile in care se poate cere schimbul de amplasament al unui teren si daca se poate cere la o alta comuna din acelasi judet cu localitatea care a emis titlul de proprietate ?
Am cautat in Legea 18/1991, in Regulamentul de functionare al comisiilor de fond funciar si nu am gasit
Multumesc !

Scuze, am mancat o litera in titlu .....:">
Buna ziua,
sunt fc public la primarie si va rog din suflet sa ma ajutati ca nu mai stiu ce se poate si ce nu se poate.
Incepand cu 1 ian 2009 am fost numita temorar in functia publica de conducere de sef birou, pentru o perioada de 6 luni, urmand ca dupa incheierea acestei perioade sa se tina concurs pt ocuparea definitiva a postului. Intre timp, a fost blocata ocuparea prin concurs a posturilor, iar in conf cu prevederile art.92 alin 2 si 3 din legea 188/1991,nu se mai poate prelungi ocuparea temporara.
Intreabarea mea este: Se poate face dispozitie de delegare a atributiilor functiei de sef birou, in conf cu art.45 alin.1 din legea 188/1991 "functionarii publici raspund, potrivit legii, de indeplinirea atributiilor ce le revin dn functia publica pe care o detin, precum si a atributiilor ce le sunt delegate", sau alte prevederi, daca mai sunt privind aceasta problema, fara a se intelege din aceasta delegare de atributii ca este vorba de promovarea temporara in functia de conducere, iar apoi sa se poata beneficia de prevederile art.10 din OG 6/2007, care spune urmatoarele:
"functionarul public care exercita cu caracter temporar pe o perioada mai mare de 30 de zile, in conditiile legii, o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici sau categoriei fc publici de conducere are dreptul la salariul de baza corespunzator functiei publice exercitate temporar, astfel cum este prevazut in statul de functii".
Va dati seama ca nu-mi convine sa am in continuare atributiile sefului de birou fara a beneficia si de salariul respectiv,
Va multumesc din suflet si astept cu nerabdare lamuriri.
Buna ziua,
As vrea sa stiu si eu care sunt conditiile pentru promovare in functia publica de conducere de sef birou, de exemplu, in afara celor cuprinse in HGR 611/2006, si anume daca persoana care urmeaza sa pomoveze poate sa o faca aflandu-se pe functia de inspector principal I. Exista conditia ca functionarul sa fie incadrat pe superior I ?
Care este diferenta intre promovare in functia publica de conducere si recrutarea pentru o functie publica de conducere ? Si aici nu ma refer la termene de instiintare a ANFP si alte asemenea.
Astept raspuns si va multumesc din suflet !