avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1017 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: HOTĂRÂRE nr 69 / 2012

Act normativ: HOTĂRÂRE nr 69 / 2012

ACCES GRATUIT

CJUE: Șoferii profesioniști pot fi amendați o singură dată, nu de mai multe ori, pentru lipsa înregistrărilor tahografului din ultimele 29 de zile

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Martie 2021 | 2417 | Timp de citire: 2 min.

În cazul unui control, șoferii de camion sau autobuz care nu prezintă foile de înregistrare ale tahografului pentru ziua în curs și anterioarele 28 de zile pot fi sancționați o singură dată, indiferent de numărul foilor lipsă, apare într-o decizie de miercuri a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 3213 | Timp de citire: 4 min.

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2 | 14136 | Timp de citire: 2 min.

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul