Autoritățile fiscale au venit, în sfârșit, cu un termen concret pentru conectarea tuturor caselor de marcat din România la sistemul național de monitorizare. Astfel, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a declarat că acest proiect va fi dus la bun sfârșit până la 31 decembrie 2020. În același timp, am aflat că sistemul la care vor fi conectate aparatele de marcat cu jurnal electronic va luat curând prin achiziție publică. Citește articolul
Din vara lui 2018, operatorii economici trebuie să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, firmele care folosesc astfel de aparate sunt obligate să transmită Fiscului lunar anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Obligația trebuie îndeplinită până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, începând cu informațiile aferente lunii august 2018. Pentru mai 2019, informațiile se raportează până azi. Citește articolul
Parlamentarii au decis miercuri că firmele care au automate comerciale, prin intermediul cărora se vând produse sau servicii, vor fi obligate să și le doteze anul acesta cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Totuși, dotarea cu acest nou tip de aparat va fi posibilă numai după ce Guvernul va stabili configurația și caracteristicile acestuia și după ce distribuitorii vor obține autorizarea de a-l pune pe piață. Citește articolul
Dincolo de obligația legală impusă de Ministerul de Finanțe, înlocuirea caselor de marcat poate însemna o eficientizare a operațiunilor unui agent economic, căci aparatele electronice, spre deosebire de cele cu rolă-hârtie, vin cu tot felul de funcționalități care pot ușura activitatea firmelor care le folosesc. În plus, noile case de marcat pot duce, pe termen mediu și lung, la scăderea unor costuri pentru companii și chiar economii de timp și de spațiu. Citește articolul
Toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la ANAF după achiziționare, iar această procedură presupune completarea și depunerea unor formulare la autoritatea fiscală, în vederea obținerii unui număr unic de înregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie să înscrie acest număr în memoria fiscală a dispozitivului pentru ca acesta să funcționeze în mod legal, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România. Citește articolul
Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate. Acesta a fost publicat inițial în prima lună a verii, iar astăzi a fost actualizat. Citește articolul
Bonul fiscal, adică acel document emis obligatoriu de către comercianți atunci când vând produse sau prestează servicii, trebuie să conțină noi elemente obligatorii, în contextul în care companiile au început să folosească deja case de marcat cu jurnal electronic. Noutățile sunt prevăzute într-un act normativ publicat în Monitorul Oficial în cursul anului 2017. Mai exact, noile elemente obligatorii trebuie să figureze pe bonurile fiscale emise cu ajutorul noilor case de marcat, pe care firmele deja au început să le utilizeze. Citește articolul
Din vara anului 2018, companiile vor fi obligate să folosească exclusiv case de marcat cu jurnal electronic, cele cu jurnal tipărit urmând să fie interzise pe piață. Pentru a fi posibilă pregătirea din timp a obligației firmelor de a folosi exclusiv case de marcat cu jurnal electronic, Guvernul a stabilit recent cerințele tehnice pe care aceste aparate vor trebui să le îndeplinească pentru a fi autorizate. Citește articolul