În condițiile în care trecerea la facturarea electronică obligatorie generalizată în relația B2B este programată pentru anul 2024, contribuabilii trebuie să se gândească serios la automatizarea întregului proces de emitere și preluare a facturilor electronice, spun specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Practic, numai cei care au de a face cu un număr foarte redus de facturi pot face față manual la emiterea și preluarea facturilor electronice. Citește articolul
În situația în care o persoană fizică vrea, de exemplu, să ia un credit, banca are posibilitatea să verifice la Fisc veniturile acesteia. În acest sens, românii pot verifica online oricând dacă banca a cerut informații despre veniturile lor, cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Atât firmele, cât și persoanele fizice își pot face un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), platformă pusă la dispoziție de către Fisc și care face posibilă comunicarea, în format electronic, între autoritățile fiscale și cotribuabili. Crearea unui astfel de cont presupune parcurgerea mai multor etape care, în mare, sunt similare pentru ambele categorii de contribuabili, iar, mai nou, Fiscul a făcut posibilă activarea contului de la distanță pentru mai mulți contribuabili. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care nu au un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), dar vor să își creeze unul, trebuie, în anumite situații, să ajungă și la ghișeu, pentru validarea contului. Contribuabilii aflați în această situație trebuie să știe că accesul în sediile Fiscului este permis, chiar dacă țara nostră traversează o perioadă dificilă din cauza epidemiei de coronavirus. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul
Cei care obțin venituri independente, adică, în principal, persoanele fizice autorizate (PFA), pot transmite declarația unică la Fisc cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV). În acest context, redacția noastră vă explică pe scurt ce pași trebuie urmați pentru a crea un cont de utilizator în SPV, o aplicație online a Fiscului. Declarația unică pentru persoanele fizice a înlocuit recent mai multe formulare fiscale, printre care se numără declarațiile 200, 201 și 600, și trebuie depusă, pentru 2018, până la data de 16 iulie. Citește articolul