Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Certificatul de viață, document care atestă că beneficiarul unei pensii stabilit în străinătate este în viață, trebuie trimis, începând din 2024, de două ori pe an, și anume semestrial, în martie și septembrie, către casele teritoriale de pensii, potrivit noii legi a pensiilor, ce se aplică din toamna trecută. Înainte, certificatul de viață trebuia transmis autorităților doar o dată pe an. Citește articolul
Începând din toamnă, potrivit noii legi a pensiilor, pensionarii care trăiesc în afara granițelor trebuie să trimită, către casele teritoriale de pensii, de două ori pe an documentul care dovedește că sunt în viață, numit certificat de viață. Transmiterea documentului către autoritățile din țară se poate face prin mai multe metode, existând inclusiv variante electronice, care nu implică costuri. Citește articolul
După cum stabilește noua lege a pensiilor, care se va aplica de la 1 septembrie, certificatul de viață, documentul care atestă că un pensionar stabilit în străinătate este în viață, va trebui trimis semestrial, nu doar o dată pe an, până la finalul anului, așa cum e acum. Mai exact, certificatul de viață va trebui trimis până la final de martie și de septembrie. Astfel, în acest an, certificatul de viață va trebui trimis autorităților din țara noastră pe parcursul lunii septembrie. Citește articolul