avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1257 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 93 / 2009

Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 93 / 2009

ACCES GRATUIT

Beneficii mai mari obținute de împrumutați, în 2021, din procedurile de conciliere cu băncile. Cum funcționează mecanismul

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2022 | 2043 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiile obținute de consumatori în urma negocierii cu băncile au crescut cu 70% în 2021, față de perioada anterioară crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat emis de Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Odată cu această majorare, s-a schimbat și profilul consumatorului care adresează o cerere de conciliere, printre altele, crescând numărul celor care trăiesc în mediul rural și care apelează la concilierea cu banca. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Relația cu banca și IFN-urile în 2020: Ce trebuie să știe consumatorii când iau un împrumut

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2020 | 3705 | Timp de citire: 5 min.

Atunci când intră în relație cu o bancă sau cu o instituție financiară nebancară (IFN), prin contractarea unui împrumut, de exemplu, consumatorii beneficiază de o serie de protecții concrete, având în vedere efectele (mai ales financiare) pe care o asemenea relație le poate avea asupra lor. De aceea, prezentăm, mai jos, lucrurile la care consumatorii au dreptul, atunci când intră într-o relație cu banca sau cu un IFN, însă și lucrurile la care nu au acces (de exemplu, un anumit preț maximal). Citește articolul