Internetul devine o grădină împrejmuită de garduri înalte, unde doar un număr mic de corporații par să decidă ce putem crea, dar și ce putem consuma. Când vrem să ne exprimăm gândurile, să organizăm evenimente, să ne promovăm ca profesioniști, alegem din o gamă restrânsă de platforme: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter sau YouTube. Pare că, dacă am alege să ne exprimăm pe o altă platformă, sau în alt fel, pe Internet, nu am ajunge la un număr similar de oameni. Prietenii noștri nu ne-ar găsi postările sau fotografiile. Așadar, pare că, din pragmatism, ajungem să recurgem la website-urile și aplicațiile construite de aceleași câteva companii. Citește articolul
Două regulamente europene cu impact asupra piețelor și serviciilor digitale au fost publicate recent în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. În decurs de cinci luni, platformele mari online vor trebui să permită altor competitorilor mai mici să-și interopereze serviciile cu ale lor. De pe altă parte, din februarie 2024, vor intra în vigoare noi obligații pentru furnizorii de servicii digitale privind combaterea conținutului ilegal online și interzicerea practicilor înșelătoare de publicitate. Citește articolul