avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1239 soluții astăzi
Acasă Act normativ: REGULAMENT nr 261 / 2004

Act normativ: REGULAMENT nr 261 / 2004

ACCES GRATUIT

ANPC: Compensațiile din partea companiilor aeriene se pot obține doar dacă sunt solicitate în scris

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
15 Septembrie 2023 | 2454 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Zboruri întârziate sau anulate în Europa, inclusiv de Paște. Industria aeriană se confruntă cu o lipsă de personal

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Aprilie 2022 | 943 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii au dreptul la compensații și asistență dacă un zbor e devansat cu mai mult de o oră

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Decembrie 2021 | 4552 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când o companie aeriană devansează un zbor cu mai mult de o oră, pasagerii au dreptul la compensații și asistență, pentru că se consideră că acel zbor este „anulat”, a decis marți Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Totodată, printr-o altă decizie de marți, Curtea a stabilit că nu se pot cere compensații și asistență dacă un zbor este amânat cu mai puțin de trei ore, această situație nefiind considerată o „anulare”. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai avut o problemă cu un zbor? Iată un formular pe care să-l folosești ca plângere contra companiei aeriene

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 2 | 4375 | Timp de citire: 2 min.

În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zbor întârziat: Poți obține despăgubiri și dacă întârzierea e cauzată de circumstanțe excepționale

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Aprilie 2019 | 2212 | Timp de citire: 2 min.

În Uniunea Europeană (cel puțin), ai dreptul la despăgubiri dacă zborul tău este amânat din cauza companiei aeriene. Totuși, există și situația când un zbor este amânat din cauza unor împrejurări excepționale, care nu puteau fi evitate de către compania aeriană. În mod normal, într-un astfel de caz nu poți obține despăgubiri, dar compania aeriană va trebui să dovedească faptul că a luat toate măsurile rezonabile pentru evitarea/remedierea situației. Dacă nu poate să dovedească așa ceva, ai dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ți-a fost refuzată îmbarcarea în avion? Iată ce drepturi ai

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
3 August 2017 | 3977 | Timp de citire: 3 min.

Cei cărora li se refuză accesul în avion împotriva voinței lor, deși aveau o rezervare, plătiseră biletul și îndeplineau toate condițiile de zbor, au dreptul să fie despăgubiți de către companie. Fie că aleg să primească înapoi banii pe bilet sau mai așteaptă câteva ceasuri până să se urce în alt avion și să ajungă la destinația finală, pasagerii refuzați la îmbarcare trebuie să primească nu doar bani, ci și mese și băuturi răcoritoare, uneori chiar cazare la hotel. Citește articolul