Identificarea persoanei la distanță prin video ca procedură care echivalează, practic, cu prezența fizică a unei persoane, cu actul său de identitate, la ghișeu, se face, de câteva luni, după rigori stabilite printr-un act normativ. Astfel, furnizorii de servicii privind semnătura electronică, băncile, dar și primăriile, direcțiile de taxe și impozite, Fiscul ș.a.m.d. pot folosi procedurile de identificare prin video a persoanelor pentru chestiuni pe care până acum le puteau face doar dacă se prezentau la ghișeu cu buletinul. Pentru cei pentru care deplasarea este fie anevoioasă, fie practic aproape imposibilă, noile norme sunt un mare pas înainte la nivel legislativ pentru folosirea tehnologiei pentru chestiuni curente în relația cu statul și nu numai. Pentru ca operatorii economici sau instituţiile care folosesc identificarea la distanţă să se poată alinia la noile reguli, autoritățile au stabilit, în noiembrie 2021, o perioadă de tranziție, ce s-a încheiat săptămâna trecută, astfel că, de-acum, identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video este recunoscută doar dacă furnizorul de astfel de servicii este avizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Citește articolul
Deși extinderea cât mai mult a telemuncii se înscria în rândul perspectivelor de viitor ale antreprenorilor asupra evoluțiilor din piața muncii, multe dintre companii s-au văzut trecând abrupt sau mult mai repde decât credeau la folosirea muncii de acasă, în contextul pandemiei COVID-19. Totuși, pentru a deveni viabilă pe termen mai lung, munca la domiciliu trebuie să se poată face în condiții cât mai facile atât pentru firme, cât și pentru angajații lor, în condiții de siguranță și de maximă accesibilitate. Citește articolul