Costul recensamantului de anul urmator s-ar putea ridica la 50 de milioane de euro, potrivit ministrul administratiei si internelor, Vasile Blaga. Suma este prevazuta de HG nr. 1502/2009, urmand ca MAI sa primeasca 30,3 milioane de euro, iar Institutul National de Statistica, aproximativ 17,8 milioane de euro.
Potrivit ministrului, INS-ul va folosi acesti bani pentru salarizarea personalului angajat suplimentar pe perioada determinata, tiparirea si distribuirea materialelor, serviciile IT de stocare si conversii date, servicii de popularizare, servicii de formare si instruire, servicii de monitorizare si management, servicii de sectorizare si pentru tehnica de calcul si licente necesare.
“Noi, MAI, ii vom folosi pentru plata recenzorilor sefi, recenzorilor coordonatori, pentru inchirierea spatiilor pentru depozitarea materialelor de recensamant, deplasari auto si cazare, suport geografic si geospatial, tehnica de calcul si alte cheltuieli”, explica Vasile Blaga.
De asemenea, potrivit ministrului de interne, pentru buna desfasurare a recensamantului au fost efectuate si vor fi efectuate o serie de activitati.
Astfel, a fost elaborat cadrul legal general, prin
OUG nr. 20/2010 pentru modificarea art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2007 privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania in anul 2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 183, din 23 martie 2010.
“In scurt timp - de fapt este in faza de avizare - va fi aprobat proiectul de modificare a HG nr. 1502/2009 privind organizarea si desfasurarea recensamantului populatiei si a locuintelor din Romania in anul 2011. Documentul este in curs de avizare si se refera, in primul rand, la decalarea perioadei de efectuare a recensamantului, din luna martie 2011 in luna octombrie 2011, in vederea asigurarii unei esalonari optime a activitatilor celor doua - recensamantul populatiei si cel al locuintelor - si a reducerii costurilor”, mai precizeaza Blaga.
De asemenea, teritoriul unitatilor administrativ-teritoriale din unitati de recensamant va fi delimitat in sectoare, sectii si circumscriptii de recensamant, scop in care sunt necesare elaborarea metodologiei recensamantului, tiparirea si difuzarea in teritoriu a instrumentarului de recensamant, recrutare si instruirea a numai putin de 100.000 de recenzori, 20.000 de recenzori sefi si 1.000 de responsabili de circumscriptii urbane, elaborarea strategiei si planului de popularizare a recensamantului, efectuarea recensamantului de proba. Si desigur, urmeaza efectuarea propriu-zisa a recensamantului populatiei si locuintelor, introducerea si validarea datelor si incarcarea in baza de date a recensamantului din anul 2011 si compararea datelor cu cel din anul 2002.
“Succint, principalele actiuni care trebuie intreprinse pentru perioada urmatoare ar fi urmatoarele: operationalizarea comisiilor de recensamant judetene, municipale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti - termen astazi - raspund prefectul si primarul, in calitate de presedinti ai consiliilor judetene, respectiv municipale, orasenesti si comunale; transmiterea primului set de informatii referitoare la nomenclatura stradala, numerele administrativ-teritoriale si planul de situatii - ortofotoplanul - termenul este 30 aprilie, de strans si raspund tot prefectul si primarul; transmiterea setului actualizat de informatii cu toate denumirile strazilor si numarul de identificare al imobilelor pentru fiecare constructie in parte - termen 15 iulie si raspunde prefectul si primarul”, mai spune Vasile Blaga.
Recensamantul de anul viitor al populatiei si locuintelor este o actiune complexa care deriva din necesitatea respectarii prevederilor Regulamentului nr. 763/2008 al Parlamentului European si al Consiliului in care se prevede organizarea acestei activitati din 10 in 10 ani. In Romania, ultimul recensamant a avut loc in anul 2002.
Comentarii articol (0)