ACCES PREMIUM
De ce premium?
Reminder: Start-up Nation: Înscrierile în a treia ediție a programului se mai fac până joi. Se pot cere până la 200.000 lei
În 2022 se desfășoară a treia ediție a programului Start-up Nation, ce este destinat stimulării întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) nou-înființate, înscrierile fiind în derulare până joi. Prin programul relansat de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT), firmele nou-înființate pot să ceară până la 200.000 de lei pentru înființarea de locuri noi de muncă.
Articolul continuă mai jos
Conform
informațiilor de la MAT, companiile
înființate începând din ianuarie 2020, care sunt vizate de
programul Start-up Nation, se pot înscrie online între 19 iulie
și
1 septembrie 2022, prin intermediul aplicației
IMM Recover.
Potrivit
Ordinului MAT 1.111/2022,
ce conține procedura din 2022 a programului Start-up Nation,
pot beneficia de ajutorul de minimis
microîntreprinderile și IMM-urile care își asumă să creeze cel puțin unul sau două locuri de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată. Totodată, este necesară și o
cofinanțare de cel puțin 5% din valoarea eligibilă a proiectului.
Aplicanții care își asumă crearea și menținerea
unui singur loc de muncă prin intermediul programului pot cere cel mult
100.000 de lei, iar aplicanții care își asumă crearea și menținerea a
două locuri de muncă pot cere cel mult
200.000 de lei. În ambele cazuri, suma poate reprezenta
cel mult 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (la care se adaugă cofinanțarea proprie), iar banii se vor acorda după efectuarea tuturor cheltuielilor eligibile pentru proiect,
în sistem decont.
Printre
condițiile ce trebuie îndeplinite de solicitanți se numără:
- să aibă capital social integral privat;
- să fie înregistrați la Registrului Comerțului și să-și desfășoare activitatea pe teritoriul României;
- codul CAEN pentru care cer finanțare să fie trecut pe lista celor eligibile în Start-up Nation (anexa 1 la Ordinul MAT 1.111/2022);
- să nu aibă datorii la bugetul general consolidat (nici măcar eșalonate), atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru;
- să nu se afle în dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;
- să mențină locurile de muncă nou-create timp de cel puțin doi ani de la încasarea ajutorului nerambursabil.
Perioada de înscriere este de 30 de zile lucrătoare. Însă, dacă fondurile disponibile nu se epuizează până joi, autoritățile
vor putea să prelungească perioada de înregistrare până la epuizarea banilor (epuizare în sens teoretic, deoarece banii se acordă ulterior; la momentul înscrierii în program, se poate considera că banii sunt doar „rezervați”).
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări:
office@avocatnet.ro