Cu o viziune ambițioasă de a oferi „Smarter Technology for All”, povestea Lenovo a început în 1984, când o mică echipă de ingineri din Beijing a fondat Legend, o companie axată pe furnizarea și dezvoltarea de tehnologii informatice. Până în 1990, Legend a lansat primul său PC, devenind rapid un jucător dominant pe piața de tehnologie din China. În 2003, compania și-a schimbat numele în Lenovo, marcând astfel intenția de a se extinde la nivel global.
În 2013, Lenovo a devenit cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, o poziție pe care o deține și în prezent. Expansiunea a continuat în 2014 cu achiziția Motorola Mobility, consolidându-și prezența pe piața smartphone-urilor, și cu divizia de servere x86 a IBM, extinzându-se și mai mult în domeniul soluțiilor pentru companii. Lenovo are 33.000 de brevete și solicitări de brevete înregistrate, 18 locații de cercetare și dezvoltare și peste 30 de unități de producție în întreaga lume, ca parte a unui model unic de producție hibrid care se bazează pe producție internă, tip joint venture și ODM (Original Design Manufacturer).
Distincția Superbrands reflectă eforturile locale și globale ale echipelor integrate ale Lenovo, de la design, cercetare și dezvoltare, lanțuri de aprovizionare, producție, logistică până la vânzări și marketing, cu scopul de a oferi „tehnologii mai inteligente pentru toți”.
În prezent, Lenovo este o putere tehnologică globală cu venituri de 57 de miliarde de dolari US, clasată pe locul 248 în topul Fortune Global 500, și care deservește zilnic milioane de clienți din 180 de piețe. Cu o viziune îndrăzneață, prin intermediul căreia își propune să ofere tehnologii mai inteligente pentru toți, Lenovo a valorificat succesul obținut din poziția de cea mai mare companie de PC-uri din lume, extinzându-se cu un portofoliu complet de dispozitive compatibile, pregătite și optimizate pentru AI (PC-uri, stații de lucru, smartphone-uri și tablete), infrastructură (data center, stocare, edge, high performance computing și infrastructură software defined), software, soluții și servicii. În 2024, Lenovo a devenit primul brand de renume care a lansat PC-uri cu AI, deschizând un nou capitol în domeniul sistemelor de calcul inteligente.
Eforturi continue în domeniul inovării și sustenabilității
Lenovo a făcut parte din primul grup de companii care au primit validarea „Net-zero” din partea inițiativei Science Based Targets, devenind astfel primul producător de PC-uri și smartphone-uri cu obiective certificate de standardul „Net-zero”.
Investițiile continue ale Lenovo în inovații capabile să producă schimbări la nivel mondial contribuie la construirea unui viitor mai echitabil, de încredere și mai inteligent pentru toată lumea. Lenovo deține cu mândrie titlul de Champion Climate+TM acordat de EPEAT, principalul organism global de certificare a produselor electronice și de tehnologie. Mai mult de 400 de produse Lenovo au fost certificate Climate+, ceea ce demonstrează că au fost produse cu grijă, ținând cont de schimbările climatice.
În anul 2012, Lenovo a început să utilizeze fibre de bambus pentru ambalarea produselor. În 2022, a fost introdusă o cutie din bambus nouă pentru seriile ThinkPad X1 și Z. În 2023, ambalajul din fibră de bambus a fost extins la toate seriile ThinkPad (cu excepția seriei E). Acesta este fabricat din 100% fibră de bambus regenerabilă, iar greutatea cutiei este redusă în mod eficient cu 30% față de vechea cutie. În anul fiscal 2023/24, obiectivul companiei în ceea ce privește ambalajele a fost acela de a reduce la minimum consumul de materiale pentru realizarea ambalajelor, încurajând în același timp utilizarea unor materiale mai sustenabile pentru mediul înconjurător. Din 2008, compania a eliminat 4.809 de tone metrice din consumul de ambalaje în funcție de greutate. Numai în anul fiscal 2023/24, compania a redus consumul de ambalaje cu 672 de tone metrice. Aceste cifre reflectă inovațiile în materie de ambalare care au avut ca rezultat reducerea greutății ambalajelor pentru fiecare produs în parte.
În prezent, brandurile au nevoie de mai mult decât de produse de calitate, trebuie să se conecteze cu aspectele la care oamenii țin cu adevărat. Credem că un brand trebuie să rămână fidel comunităților locale, să fie onest cu clienții și partenerii și să genereze un impact real și pozitiv indiferent de locul în care își desfășoară activitatea.
Comentarii articol (0)