avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Acasă Subiect: certificat de cazier fiscal
Subiect: certificat de cazier fiscal
ACCES PREMIUM

UPDATE Procedura de gestionare a cazierului fiscal al contribuabililor a fost modificată oficial

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Decembrie 2023 | 0 | 1650 | Timp de citire: 3 min.

Procedura ce permite gestionarea cazierului fiscal al contribuabililor a fost modificată joi, conform unui ordin publicat în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Actualizarea procedurii era necesară atât în urma unor modificări aplicabile de la începutul anului, cât și ca urmare a optimizării practicii la nivelul ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid ANAF: Ce formalități trebuie să facă persoanele fizice atunci când cer sau depun acte la autoritățile fiscale

Anca Cernat în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2021 | 1 | 4989 | Timp de citire: 5 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Cazierul fiscal poate fi obținut online de la ANAF. Iată cum

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Martie 2020 | 2 | 7942 | Timp de citire: 2 min.

Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF va lansa o aplicație online de programare a întâlnirilor cu contribuabilii

Dragos Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
4 Noiembrie 2019 | 0 | 4356 | Timp de citire: 2 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) testează în aceste zile un serviciu ce va permite contribuabililor să-și aleagă momentul în care vor să se prezinte la un sediu al Fiscului și să-i transmită acestuia motivul pentru care merg acolo, astfel încât timpii de așteptare să se reducă considerabil. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cazierul fiscal, modificat substantial de astazi. Care sunt noutatile?

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Septembrie 2015 | 0 | 12440 | Timp de citire: 11 min.

Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma. Guvernul a modificat substantial regulile care il guverneaza, aproband un nou cadru legal care il reglementeaza, cu noi reguli si prevederi modificate fata de cele aplicabile pana acum. Toate noutatile au intrat astazi in vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Datele din cazierul fiscal iti aduc Fiscul in control, chiar si la 10 ani dupa ce au fost sterse. Noile reguli au intrat in vigoare

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Septembrie 2015 | 2 | 15936 | Timp de citire: 6 min.

Fiscul va organiza un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal, iar informatiile vor fi pastrate timp de zece ani pentru a fi folosite in realizarea analizei de risc, pe baza careia sunt selectati contribuabilii supusi inspectiei fiscale. Practic, cei care au incalcat legislatia fiscala, contabila  si vamala sau disciplina financiara vor fi pasibili de control din partea Fiscului chiar si la zece ani dupa ce faptele le-au fost sterse din cazierul fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stirile saptamanii: Daca le-ai ratat, citeste-le acum!

Eduard Popescu în Weekend
Redactor, avocatnet.ro
29 August 2015 | 3 | 25267 | Timp de citire: 4 min.

Noi reguli pentru obtinerea permisului auto, doua tipuri de entitati juridice vor putea fi infiintate in Romania, taxa auto achitata inainte de intrarea in vigoare a timbrului de mediu va fi restituita, noi dispozitii privind concediul si indemnizatia de crestere a copilului au intrat in vigoare, iar noi fapte vor fi inscrise in cazierul fiscal. Despre toate aceste subiecte publicate de AvocatNet.ro in aceasta saptamana, cat si despre alte teme de actualitate, puteti afla din materialul urmator.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cazierul Fiscal - cand este necesar si cum se obtine

Wolf Theiss în Specialistul răspunde
18 Aprilie 2011 | 8 | 35318 | Timp de citire: 3 min.

Avand experienta si utilitatea cazierului judiciar, fratele sau mai tanar, cazierul fiscal, are o istorie mai recenta si poate fi descris ca un instrument menit sa tina o evidenta asupra disciplinei financiare a contribuabililor. Citește articolul