Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 369 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: asociatii de proprietari
Subiect: asociatii de proprietari
ACCES GRATUIT

UPDATE Proiect adoptat de Senat: Copiii sub trei ani, scutiţi de la plata anumitor cheltuieli de la întreţinere

Copiii mai mici de trei ani ar putea să fie scutiţi de cheltuielile de întreţinere repartizate de asociaţii după numărul de persoane, după ce o propunere legislativă a trecut luni de votul senatorilor, urmând să se îndrepte spre Camera Deputaţilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi avem simplificări majore la autorizarea celor ce montează repartitoare de căldură sau contoare de apă caldă

Prin publicarea unui ordin în Monitorul Oficial, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a oficializat azi o serie de modificări la procedura pe care trebuie s-o folosească cei ce vor să se autorizeze pentru a putea instala sisteme de repartizare a costurilor pentru încălzire și apă caldă în blocuri. Printre altele, cei ce vor să se autorizeze în acest sens pot transmite de-acum autorităților actele necesare și online, iar obligația transmiterii către ANRE a unui raport de activitate va avea un singur termen anual, nu două, ca în prezent. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De când se trec copiii mici la întreţinere?

Un proiect legislativ înregistrat la Senat a readus în prim-planul atenţiei publice scutirea de la plata întreţinerii a copiilor cu vârsta de până în trei ani. Această prevedere a existat pentru o perioadă de un an şi jumătate, în vechea lege a asociaţiei de proprietari, însă nu viza cheltuielile totale de întreţinere, ci doar costurile pentru consumurile individuale, şi doar dacă asociaţia de proprietari decidea acest lucru, nu în mod obligatoriu. Totuşi, după intrarea în vigoare a actualei Legi a asociaţiei de proprietari nu mai există niciun fel de scutire, ba, din contră, părinţii trebuie să anunţe într-un timp destul de scurt apariţia unui copil într-un imobil. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Obligații importante pe care le au administratorii de bloc față de asociație în 2021

Administrarea unui condominiu poate fi făcută fie de o singură persoană-administrator, fie de o firmă specializată în acest fel. Regulile general valabile de administrare a imobilelor cu mai multe apartamente sunt prevăzute de Legea nr. 196/2018, actuala reglementare a asociațiilor de proprietari. În cele ce urmează, prezentăm opt obligații importante ale administratorilor față de asociație: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder 12 lucruri importante despre organizarea și activitatea asociațiilor de proprietari în 2021

Aspectele legate de înființarea asociațiilor de proprietari, dar și de chiriași, utilizarea sau modificarea locuințelor și, în general, toate aspectele vieții la bloc sunt stabilite și reglementate de legea asociațiilor de proprietari. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Obligațiile asociațiilor de proprietari în 2021

Aspectele legate de înființarea asociațiilor de proprietari, dar și de chiriași, utilizarea sau modificarea locuințelor și, în general, toate aspectele vieții la bloc sunt stabilite și reglementate de legea asociațiilor de proprietari. Astfel, asociațiile de proprietari se constituie în edificii cu cel puțin trei locuințe și trebuie să întocmească un statut și un regulament de bloc. Totodată, acestea au obligația de a-și creiona anual un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ASCPD: Afișarea numelui la avizierul blocului, deși teoretic permisă, ar trebui evitată

După ce recent Autoritatea națională de protecție a datelor (ANSPDCP) a publicat un ghid scurt pentru asociațiile de proprietari, unde a precizat că afișarea numelui proprietarilor sau a locatarilor la avizier, alături de cheltuielile acestora, ar fi permisă doar dacă există consimțământul persoanelor vizate sau dacă există o prevedere legală expresă, am vrut să vedem ce părere au despre acest lucru și profesioniștii din domeniu. De aceea, am contactat Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD), care a explicat că cel mai recomandat ar fi, pentru asociațiile de proprietari, să evite afișarea numelui proprietarilor la avizier. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANSPDCP: Asociațiile de proprietari nu sunt obligate să numească un responsabil cu protecția datelor

Asociațiile de proprietari, chiar dacă prelucrează în mod constant date, nu sunt obligate să își numească un responsabil cu protecția datelor (DPO), consideră Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP), într-un ghid publicat miercuri pe site-ul acesteia. Acest lucru nu înseamnă, însă, că asociațiile de proprietari nu au alte obligații de conformare cu regulile din domeniul protecției datelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pot asociațiile de proprietari să afișeze numele și cheltuielile individuale la avizier? Da, însă doar cu acceptul locatarilor

Una din cele mai comune practici ale asociațiilor de proprietari, afișarea cheltuielilor la avizier, s-ar putea să nu fie conformă cu legislația din domeniul protecției datelor - cel puțin nu în felul în care ea are loc, de cele mai multe ori. Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) consideră că, cel mai probabil, singura situație în care afișarea numelui și prenumelui unei persoane, alături de cheltuielile lunare ale acesteia, la avizier, e aceea în care persoana vizată și-a dat consimțământul pentru acea afișare. Altcumva, practica e, foarte probabil, ilegală. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ghid oficial pentru asociațiile de proprietari: Cum pot prelucra legal datele personale

Obligațiile din domeniul protecției datelor vizează și asociațiile de proprietari, de multe ori. Problema e că, pentru multe asociații, respectarea unor acte normative precum Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) nu e deloc ușoară. Simpla citire a Regulamentului, de exemplu, s-ar putea să nu le clarifice multora ce pot și ce nu pot să facă, iar obținerea consultanței juridice s-ar putea să fie prea scumpă pentru bugetul unei asociații de proprietari. Ori să nu fie dorită de membrii acesteia. De aceea, cel mai recent ghid al Autorității române de protecție a datelor (ANSPDCP) clarifică multe aspecte ce țin de respectarea legislației din domeniu, de la cazurile când ea se aplică, la ce pot să facă asociațiile în situații concrete - supraveghere video a casei scărilor, afișarea numelui și prenumelui locatarilor la avizier etc. Citește articolul