avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 633 soluții astăzi
Acasă Subiect: pasageri
Subiect: pasageri
ACCES GRATUIT

Codul rutier: Purtarea centurii de siguranță de către pasageri este obligatorie, chiar daca stau în spate

Cristian Stanescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2024 | 2 | 3027 | Timp de citire: 1 min.

Purtarea centurii de siguranță de către pasageri este obligatorie, nu numai în România, ci în întreaga Uniune Europeană. Nerespectarea acestei obligații este, conform Codului rutier, contravenție și se sanctionează cu  amendă și două puncte de penalizare pentru sofer. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Regulament UE

UPDATE Noul regulament UE privind drepturile călătorilor din transportul feroviar e, de azi, în vigoare, dar unele măsuri au fost amânate prin HG

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Iunie 2023 | 0 | 5490 | Timp de citire: 3 min.

Prin oficializarea, în 2021, a unui regulament privind drepturile călătorilor din transportul feroviar, Parlamentul European (PE) a stabilit o serie de noi reguli care să ofere o protecție mai bună călătorilor ce se confruntă cu întârzieri, anulări sau discriminări. Mai exact, cetățenii Uniunii Europene (UE), deci și românii, pot alege, în cazul unor întârzieri mari ale trenurilor, rambursarea banilor plătiți pe bilet, continuarea călătoriei sau redirecționarea gratuită și în condiții comparabile. Noile reguli se aplică atât călătoriilor naționale, cât și celor internaționale din spațiul UE. Regulamentul european se aplică direct, de azi, și în țara noastră, fără să fie necesară transpunerea lui prin lege sau ordonanță. Totuși, termenul de aplicare din regulament, respectiv 2023, e unul teoretic, deoarece autoritățile de la noi au amânat deja, printr-o hotărâre apărută marți, o parte dintre măsurile conținute de actul normativ european. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerul nu are dreptul de a fi compensat dacă zborul său este deviat către un aeroport apropiat

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
27 Aprilie 2021 | 2 | 2457 | Timp de citire: 2 min.

Devierea unui zbor, de către o companie aeriană, către un aeroport aflat în imediata apropiere a aeroportului de destinație nu conferă pasagerului un drept la o compensație, potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Cu toate acestea, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă este cazul, spre o altă destinație apropiată, convenită cu acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zbor întârziat: Poți obține despăgubiri și dacă întârzierea e cauzată de circumstanțe excepționale

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Aprilie 2019 | 0 | 2016 | Timp de citire: 2 min.

În Uniunea Europeană (cel puțin), ai dreptul la despăgubiri dacă zborul tău este amânat din cauza companiei aeriene. Totuși, există și situația când un zbor este amânat din cauza unor împrejurări excepționale, care nu puteau fi evitate de către compania aeriană. În mod normal, într-un astfel de caz nu poți obține despăgubiri, dar compania aeriană va trebui să dovedească faptul că a luat toate măsurile rezonabile pentru evitarea/remedierea situației. Dacă nu poate să dovedească așa ceva, ai dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă un zbor e anulat, trebuie rambursate pasagerilor și comisioanele plătite intermediarilor

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Septembrie 2018 | 0 | 2215 | Timp de citire: 2 min.

Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce despăgubiri poți cere de la compania aeriană când sunt zborul e întârziat sau anulat

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 August 2017 | 2 | 6299 | Timp de citire: 3 min.

Legislația Uniunii Europene (UE) ne permite să cerem compensații și alte drepturi de la operatorii de zbor atunci când nu putem ajunge la destinație la data plănuită. Iată, mai exact, ce putem cere de la operator atunci când există întârzieri, zborul e anulat sau ni se refuză chiar îmbarcarea în avion și când anume nu avem dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ți-a fost refuzată îmbarcarea în avion? Iată ce drepturi ai

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 August 2017 | 0 | 3682 | Timp de citire: 3 min.

Cei cărora li se refuză accesul în avion împotriva voinței lor, deși aveau o rezervare, plătiseră biletul și îndeplineau toate condițiile de zbor, au dreptul să fie despăgubiți de către companie. Fie că aleg să primească înapoi banii pe bilet sau mai așteaptă câteva ceasuri până să se urce în alt avion și să ajungă la destinația finală, pasagerii refuzați la îmbarcare trebuie să primească nu doar bani, ci și mese și băuturi răcoritoare, uneori chiar cazare la hotel. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect Ministerul de Interne

Buget de aproximativ 20 milioane lei pentru eficientizarea transmiterii datelor despre pasageri in aeroporturi

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
12 August 2008 | 1 | 2444 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Internelor si Reformei Administrative(MIRA) a elaborat, recent, un proiect de hotarare care vizeaza alocarea unor sume de bani in vederea operationalizarii sistemului de comunicare a datelor despre pasageri, astfel incat acesta sa devina functional prin comunicarea intr-un format unic agreat de UE catre Politia de Frontiera a acestor informatii. Citește articolul