Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Acasă Subiect: pasageri
Subiect: pasageri
ACCES GRATUIT
Regulament UE

UPDATE E oficial: Din 2023, în cazul unor întârzieri sau anulări ale trenurilor, călătorii vor fi despăgubiți sau redirecționați gratuit

Prin oficializarea, luni, a unui regulament privind drepturile călătorilor din transportul feroviar, Parlamentul European (PE) a stabilit o serie de noi reguli care să ofere o protecție mai bună călătorilor ce se confruntă cu întârzieri, anulări sau discriminări. Mai exact, cetățenii Uniunii Europene (UE), deci și românii, vor putea alege, în cazul unor întârzieri mari ale trenurilor, rambursarea banilor plătiți pe bilet, continuarea călătoriei sau redirecționarea gratuită și în condiții comparabile. Noile reguli se vor aplica atât călătoriilor naționale, cât și celor internaționale din spațiul UE. Regulamentul european se va aplica direct, din 2023, și în țara noastră, fără să fie necesară transpunerea lui prin lege sau ordonanță. Totuși, termenul de aplicare, respectiv 2023, e unul teoretic, deoarece autoritățile de la noi îl vor putea amâna. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerul nu are dreptul de a fi compensat dacă zborul său este deviat către un aeroport apropiat

Devierea unui zbor, de către o companie aeriană, către un aeroport aflat în imediata apropiere a aeroportului de destinație nu conferă pasagerului un drept la o compensație, potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Cu toate acestea, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă este cazul, spre o altă destinație apropiată, convenită cu acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zbor întârziat: Poți obține despăgubiri și dacă întârzierea e cauzată de circumstanțe excepționale

În Uniunea Europeană (cel puțin), ai dreptul la despăgubiri dacă zborul tău este amânat din cauza companiei aeriene. Totuși, există și situația când un zbor este amânat din cauza unor împrejurări excepționale, care nu puteau fi evitate de către compania aeriană. În mod normal, într-un astfel de caz nu poți obține despăgubiri, dar compania aeriană va trebui să dovedească faptul că a luat toate măsurile rezonabile pentru evitarea/remedierea situației. Dacă nu poate să dovedească așa ceva, ai dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă un zbor e anulat, trebuie rambursate pasagerilor și comisioanele plătite intermediarilor

Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce despăgubiri poți cere de la compania aeriană când sunt zborul e întârziat sau anulat

Legislația Uniunii Europene (UE) ne permite să cerem compensații și alte drepturi de la operatorii de zbor atunci când nu putem ajunge la destinație la data plănuită. Iată, mai exact, ce putem cere de la operator atunci când există întârzieri, zborul e anulat sau ni se refuză chiar îmbarcarea în avion și când anume nu avem dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ți-a fost refuzată îmbarcarea în avion? Iată ce drepturi ai

Cei cărora li se refuză accesul în avion împotriva voinței lor, deși aveau o rezervare, plătiseră biletul și îndeplineau toate condițiile de zbor, au dreptul să fie despăgubiți de către companie. Fie că aleg să primească înapoi banii pe bilet sau mai așteaptă câteva ceasuri până să se urce în alt avion și să ajungă la destinația finală, pasagerii refuzați la îmbarcare trebuie să primească nu doar bani, ci și mese și băuturi răcoritoare, uneori chiar cazare la hotel. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect Ministerul de Interne

Buget de aproximativ 20 milioane lei pentru eficientizarea transmiterii datelor despre pasageri in aeroporturi

Ministerul Internelor si Reformei Administrative(MIRA) a elaborat, recent, un proiect de hotarare care vizeaza alocarea unor sume de bani in vederea operationalizarii sistemului de comunicare a datelor despre pasageri, astfel incat acesta sa devina functional prin comunicarea intr-un format unic agreat de UE catre Politia de Frontiera a acestor informatii. Citește articolul