Act normativ: LEGE nr 26/1990
ACCES PREMIUM
Marian Dumitrache
în
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
12 Aprilie 2017 | 3 | 39410 | Timp de citire: 5 min.
Idee de afacere: Înființarea unui centru de colectat deșeuri în spațiul rural
12 Aprilie 2017 | 3 | 39410 | Timp de citire: 5 min.
În luna aprilie 2017 se vor lansa finanțările pentru micile afaceri din spațiul rural prin antreprenorii au posibilitatea de a solicita 50.000 de euro pentru realizarea unor investiții și suportarea cheltuielilor de funcționare pentru o perioadă de până la cinci ani. Dacă până anul trecut au fost finanțate preponderent pensiuni agroturistice, în acest an serviciile oferite populației rurale au cele mai mari șanse de a primi finanțare. Iată cum poți primi bani europeni pentru înființarea în spațiul rural a unui centru de colectat deșeuri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
În anumite condiții, firmele cu datorii pot obține o eșalonare la plată. Care e procedura și în cât timp pot fi plătite debitele?
Atunci când acumulează debite, iar comportamentul fiscal anterior este unul adecvat, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice au posibilitatea de a obține o eșalonare la plată pentru sumele datorate statului. Mai precis, de această facilitate pot beneficia, pentru o perioadă de cel mult un an, contribuabilii încadrați în categoria celor cu risc fiscal mic, cei care trebuie să îndeplinească anumite condiții și să urmeze o procedură prezentată în articolul de față. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Marian Dumitrache
în
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
2 Martie 2017 | 3471 | Timp de citire: 7 min.
Te pregătești să ceri fonduri nerambursabile? Top 10 greșeli pe care le poți face și soluții pentru ele
2 Martie 2017 | 3471 | Timp de citire: 7 min.
Dacă dorești să accesezi fonduri nerambursabile pentru înființarea sau dezvoltarea unei afaceri, este util să cunoști principalele greșeli făcute atât de solicitanți, cât și de consultanți în etapa de pregătire a documentației și de solicitare a sprijinului nerambursabil. Citește articolul
ACCES PREMIUM
PFA 2017: Ce cheltuieli NU poți deduce dacă ești persoană fizică autorizată
Aşa cum am arătat într-un articol recent, antreprenorii constituiţi ca persoane fizice autorizate (PFA), precum şi celelalte persoane ce obţin venituri din activităţi independente îşi pot deduce anumite cheltuieli, stipulate în Codul fiscal, atunci când îşi calculează venitul net. Totodată, există numeroase cheltuieli pe care aceste entităţi n-au posibilitatea să le deducă şi pe care le prezentăm în acest articol. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Taxe eliminate 2017: Din februarie, nu vei mai plăti taxe la Registrul Comerţului pentru înfiinţarea SRL şi PFA
Din februarie începând, antreprenorii vor fi scutiţi de costurile de înmatriculare a unei entităţi, aplicate în prezent de Registrul Comerţului, astfel că vor putea înfiinţa mult mai uşor, printre altele, o societate cu răspundere limitată (SRL) sau se vor putea constitui ca persoane fizice autorizate (PFA), în acelaşi regim simplificat. Măsura este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial care mai elimină, printre altele, şi timbrul de mediu sau taxa radio-TV. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi sediul social al firmei tale?
Schimbarea sediului social al unei societăţi, în acelaşi judeţ sau în altul, reprezintă una dintre menţiunile des întâlnite pe parcursul existenţei unei firme. De altfel, o astfel de procedură se desfăşoară la Registrul Comerţului şi presupune parcurgerea anumitor paşi, pe care îi vom prezenta în cele ce urmează. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cum obţii un raport istoric al firmei de la ONRC şi cât te costă acesta?
Entităţile înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au posibilitatea de a solicita instituţiei un raport istoric, document ce conţine toate înregistrările efectuate în dreptul respectivei firme. Pentru a obţine aceste detalii, în ordine cronologică şi completate la zi, reprezentanţii companiilor trebuie să achite cel puţin 250 de lei, în condiţiile în care pentru eliberarea în regim de urgenţă a documentului se aplică şi un tarif suplimentar. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Nu știi cum să-ți găsești clienți? Iată trei canale esențiale de vânzare pe care ar trebui să le folosești
Orice afacere presupune crearea unei valori adăugate pentru care există oameni dispuși să plătească prețul cerut. Acești oameni se numesc clienți și fără ei nicio afacere nu poate supraviețui. Clienții se pot găsi, teoretic, pretutindeni, dar, în economia superconcurențială de astăzi, este nevoie ca abordarea acestora să se facă metodic și profesionist de către orice afacere, oricât de mică ar fi ea. Niciun start-up nu își permite să aștepte pur și simplu apariția clienților, ci trebuie să ia un set de măsuri care să îl facă vizibil și accesibil, indiferent de domeniul de activitate. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conflict între asociați: Cum ieși din firmă prin cesiunea părților sociale?
În derularea activității oricărei societăți comerciale cu răspundere limitată pot apărea tensiuni între asociați. În acest caz, dacă situația este foarte gravă, se poate apela la instanță pentru soluționarea conflictelor, însă cea mai simplă modalitate de soluționare, dacă unul sau mai mulți asociați nu mai doresc să participe la conducerea societății, o reprezintă ieșirea din firmă prin cesiunea părților sociale către ceilalți asociați sau către terțe persoane, cu condiția ca ceilalți asociați să aprobe cesiunea prin hotărârea adunării generale a asociaților. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?
În cât timp se procesează cererea de înmatriculare a unei firme în România şi Bursa de Valori Bucureşti a lansat Carta Albă a comunicării Companiilor Listate
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul










