Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Act normativ: LEGE nr 26/1990

ACCES PREMIUM

Idee de afacere: Înființarea unui centru de colectat deșeuri în spațiul rural

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
12 Aprilie 2017 | 3 | 39410 | Timp de citire: 5 min.

În luna aprilie 2017 se vor lansa finanțările pentru micile afaceri din spațiul rural prin antreprenorii au posibilitatea de a solicita 50.000 de euro pentru realizarea unor investiții și suportarea cheltuielilor de funcționare pentru o perioadă de până la cinci ani. Dacă până anul trecut au fost finanțate preponderent pensiuni agroturistice, în acest an serviciile oferite populației rurale au cele mai mari șanse de a primi finanțare. Iată cum poți primi bani europeni pentru înființarea în spațiul rural a unui centru de colectat deșeuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În anumite condiții, firmele cu datorii pot obține o eșalonare la plată. Care e procedura și în cât timp pot fi plătite debitele?

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
23 Martie 2017 | 8762 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când acumulează debite, iar comportamentul fiscal anterior este unul adecvat, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice au posibilitatea de a obține o eșalonare la plată pentru sumele datorate statului. Mai precis, de această facilitate pot beneficia, pentru o perioadă de cel mult un an, contribuabilii încadrați în categoria celor cu risc fiscal mic, cei care trebuie să îndeplinească anumite condiții și să urmeze o procedură prezentată în articolul de față.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Te pregătești să ceri fonduri nerambursabile? Top 10 greșeli pe care le poți face și soluții pentru ele

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
2 Martie 2017 | 3471 | Timp de citire: 7 min.

Dacă dorești să accesezi fonduri nerambursabile pentru înființarea sau dezvoltarea unei afaceri, este util să cunoști principalele greșeli făcute atât de solicitanți, cât și de consultanți în etapa de pregătire a documentației și de solicitare a sprijinului nerambursabil. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA 2017: Ce cheltuieli NU poți deduce dacă ești persoană fizică autorizată

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
17 Ianuarie 2017 | 56646 | Timp de citire: 3 min.

Aşa cum am arătat într-un articol recent, antreprenorii constituiţi ca persoane fizice autorizate (PFA), precum şi celelalte persoane ce obţin venituri din activităţi independente îşi pot deduce anumite cheltuieli, stipulate în Codul fiscal, atunci când îşi calculează venitul net. Totodată, există numeroase cheltuieli pe care aceste entităţi n-au posibilitatea să le deducă şi pe care le prezentăm în acest articol. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Taxe eliminate 2017: Din februarie, nu vei mai plăti taxe la Registrul Comerţului pentru înfiinţarea SRL şi PFA

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
9 Ianuarie 2017 | 8 | 135686 | Timp de citire: 2 min.

Din februarie începând, antreprenorii vor fi scutiţi de costurile de înmatriculare a unei entităţi, aplicate în prezent de Registrul Comerţului, astfel că vor putea înfiinţa mult mai uşor, printre altele, o societate cu răspundere limitată (SRL) sau se vor putea constitui ca persoane fizice autorizate (PFA), în acelaşi regim simplificat. Măsura este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial care mai elimină, printre altele, şi timbrul de mediu sau taxa radio-TV.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi sediul social al firmei tale?

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
12 Octombrie 2016 | 2 | 63562 | Timp de citire: 5 min.

Schimbarea sediului social al unei societăţi, în acelaşi judeţ sau în altul, reprezintă una dintre menţiunile des întâlnite pe parcursul existenţei unei firme. De altfel, o astfel de procedură se desfăşoară la Registrul Comerţului şi presupune parcurgerea anumitor paşi, pe care îi vom prezenta în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum obţii un raport istoric al firmei de la ONRC şi cât te costă acesta?

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
16 Septembrie 2016 | 19331 | Timp de citire: 4 min.

Entităţile înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au posibilitatea de a solicita instituţiei un raport istoric, document ce conţine toate înregistrările efectuate în dreptul respectivei firme. Pentru a obţine aceste detalii, în ordine cronologică şi completate la zi, reprezentanţii companiilor trebuie să achite cel puţin 250 de lei, în condiţiile în care pentru eliberarea în regim de urgenţă a documentului se aplică şi un tarif suplimentar.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nu știi cum să-ți găsești clienți? Iată trei canale esențiale de vânzare pe care ar trebui să le folosești

Accountable în 13 Septembrie 2016 | 2 | 29163 | Timp de citire: 6 min.

Orice afacere presupune crearea unei valori adăugate pentru care există oameni dispuși să plătească prețul cerut. Acești oameni se numesc clienți și fără ei nicio afacere nu poate supraviețui. Clienții se pot găsi, teoretic, pretutindeni, dar, în economia superconcurențială de astăzi, este nevoie ca abordarea acestora să se facă metodic și profesionist de către orice afacere, oricât de mică ar fi ea. Niciun start-up nu își permite să aștepte pur și simplu apariția clienților, ci trebuie să ia un set de măsuri care să îl facă vizibil și accesibil, indiferent de domeniul de activitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Conflict între asociați: Cum ieși din firmă prin cesiunea părților sociale?

Accountable în 25 August 2016 | 4 | 21742 | Timp de citire: 3 min.

În derularea activității oricărei societăți comerciale cu răspundere limitată pot apărea tensiuni între asociați. În acest caz, dacă situația este foarte gravă, se poate apela la instanță pentru soluționarea conflictelor, însă cea mai simplă modalitate de soluționare, dacă unul sau mai mulți asociați nu mai doresc să participe la conducerea societății, o reprezintă ieșirea din firmă prin cesiunea părților sociale către ceilalți asociați sau către terțe persoane, cu condiția ca ceilalți asociați să aprobe cesiunea prin hotărârea adunării generale a asociaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

În cât timp se procesează cererea de înmatriculare a unei firme în România şi Bursa de Valori Bucureşti a lansat Carta Albă a comunicării Companiilor Listate

avocatnet.ro în 22 Iunie 2016 | 777 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă:  Citește articolul