Un recent ordin al Ministerul Afacerilor Interne (MAI) cuprinde noile norme privind autorizarea și funcționarea serviciilor de arhivare, prin care sunt modificate substanțial vechile prevederi. De exemplu, cei de la MAI propun, în privința locului de desfășurare al serviciilor, înlăturarea posibilității ca un operator economic să poată presta servicii arhivistice exclusiv la sediul beneficiarilor, fiind necesar un spațiu distinct pentru fiecare serviciu de arhivare. Totodată, autorizația de securitate la incendiu va trebui să vizeze toată clădirea din care face parte depozitul sau spațiul din care face parte încăperea amenajată, iar în privința angajaților vor trebui aduse documente suplimentare la solicitarea autorizării. Ordinul, recent publicat, stabilește expres și un termen-limită de 60 de zile pentru a soluționa cererile persoanelor fizice sau juridice. Citește articolul
În prima jumătate a anului, Codul muncii a fost modificat de patru ori: noi obligații pentru angajatori, două zile libere noi, prevederi în materia conflictelor individuale de muncă și concediului de îngrijitor. S-a modificat și Legea dialogului social, precum și Legea adopției, astfel că și salariații care adoptă au dreptul acum la doi ani de concediu, la fel ca în cazul concediului de creștere a copilului. Citește articolul
Administratorul sau lichidatorul judiciar va avea la dispoziție maximum 60 de zile calendaristice să elibereze adeverințele de vechime angajaților, în cazul insolvenței, falimentului sau lichidării angajatorului, după ce Codul muncii va fi modificat, din 14 ianuarie, printr-o lege recent apărută.
Printr-o nouă reglementare, care a fost oficializată azi, una dintre marile probleme ale celor care vor să-și reconstituie vechimea la pensionare își va găsi rezolvarea în curând: în locul tarifelor aleatorii, uneori excesiv de mari, percepute de firmele de arhivare vor exista limite tarifare stabilite legal. Deși inițial se propusese decontarea cheltuielilor de către casele de pensii, în Parlament s-a decis eliminarea acestei facilități pentru că ar presupune costuri prea mari și ar fi nevoie de mai mulți angajați ai statului care să se ocupe de chestiune. Pentru ca noile măsuri să fie pe deplin aplicabile, autoritățile trebuie să actualizeze normele din domeniu, termenul-limită fiind luna februarie. Citește articolul