Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) este mai degrabă cunoscut ca autoritatea care sancționează (cu amenzi consistente) diversele derapaje verbale sau de poziție din emisiunile televizate. Mai puțin cunoscută, însă, este extinderea competențelor instituției în domeniul digital. Mai nou, CNA poate elimina conținutul audiovizual dăunător de pe internet, la sesizarea oricărei persoane. Cetățenii pot raporta materiale care conțin imagini în mișcare sau audio, ce prezintă pericol pentru minori, instigă la ură sau violență, dezinformează sau încalcă alte norme legale. Citește articolul
În primăvară s-a stabilit, printr-o lege de aplicare a regulamentului european privind serviciile digitale, că Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este coordonatorul serviciilor digitale în România, având rolul de a ghida aplicarea regulamentului european la nivel național. Totuși, ANCOM atrage atenția că nu poate să se pronunțe asupra legalității sau ilegalității unui conținut publicat online, ce nu intră în sfera sa de competență. Citește articolul
În adoptarea unei legi pentru aplicarea regulamentului european privind piață unică a serviciilor digitale, legiuitorul român a înțeles să meargă dincolo ce prevede necesar regulamentul, prin faptul că a propus și oficializat o obligație care poate fi interpretată într-un mod mult prea extins, impunând obligații deținătorilor de site-uri cu comentarii, inclusiv unor persoane fizice ce administrează pagini de YouTube, Facebook sau LinkedIn. Citește articolul