Procedura aferentă obținerii unui duplicat al permisului de conducere este mult simplificată începând de luna aceasta. Cei interesați pot obține documentul online, fără a mai fi necesare câteva deplasări la ghișee. Citește articolul
Cei interesați să obțină un certificat de cazier judiciar ori istoricul sancțiunilor rutiere primite de-a lungul timpului pot face asta din fața calculatorului, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, prin HUB-ul de servicii gestionat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care este, de fapt, o platformă electronică. În plus, prin aceeași platformă se pot face programări pentru obținerea pașaportului. De altfel, potrivit MAI, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori în doar un an de funcționare. Citește articolul
Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor avea, în curând, obligația de a publica, din oficiu, pe site-ul propriu și taxele practicate pentru serviciile publice prestate cetățenilor, după cum reiese dintr-un proiect de lege adoptat miercuri la Camera Deputaților. Măsura urmărește să ușureze accesul cetățenilor la diverse servicii publice fără a mai fi necesare drumuri până la autorități sau contactarea lor prin telefon. Citește articolul
Cetățenii scăpă, din 4 iulie, de alergătura și de cheltuiala implicate de copierea documentelor atunci când au de depus acte, cereri sau formulare la autoritățile și instituțiile publice din țara noastră, potrivit unei legi apărute în iarnă. Mai exact, instituțiile publice sunt obligate ca, de la acest termen, să se ocupe, în mod gratuit, de fotocopierea actelor aduse de cetățeni. În plus, autoritățile centrale și locale nu vor mai avea voie să ceară contribuabililor dosare, dosare cu șină și nici alte articole sau obiecte de birotică ori papetărie. Citește articolul
Din 4 iulie 2023, autorităților publice centrale și locale li se interzice să mai ceară contribuabililor dosare cu șină atunci când vine vorba de furnizarea la cerere a serviciilor publice, de concursuri publice sau de proceduri de achiziții publice. Măsura este dintr-o lege oficializată la începutul anului. Citește articolul
O lege apărută recent va extinde, din iulie 2023, măsurile de debirocratizare pe care instituțiile și autoritățile publice trebuie să le aplice în relația cu persoanele fizice și juridice. În acest context, amintim pașii procedurali pe care o persoană fizică sau juridică trebuie să îi parcurgă pentru a face o sesizare, atunci când o autoritate sau o instituție publică refuză să aplice măsurile de debirocratizare. Citește articolul
Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale vor trebui, în viitor, să presteze serviciile online și la ghișee fără a mai cere firmelor informații care deja sunt deținute de stat. Legea care prevede măsura a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
De-acum, persoanele care au depus o cerere pentru a li se furniza un serviciu public nu vor mai trebui să facă drumuri suplimentare pentru obținerea unor copii de pe documentele deja emise de alte entități, instituțiile publice urmând a comunica pe e-mail între ele în acest sens, cu acordul solicitantului, potrivit unei legi oficializate în noiembrie 2021. Citește articolul
Începând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul
Ultimul an a accelerat digitalizarea firmelor din ţara noastră şi a devansat cu doi sau trei ani planurile iniţiale ale managerilor, potrivit unui studiu Price Waterhouse Cooper. Citește articolul