Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
O recent oficializată ordonanță de urgență modifică legislația privitoare la transporturile rutiere. Noua normă permite operatorilor să solicite licențe pentru orice traseu doresc, fără a fi limitați de deciziile autorităților, introduce o limită de nouă ani pentru vechimea autobuzelor intrajudețene și elimină limitările existente până acum referitor la numărul de licențe de transport interjudețean care pot fi eliberate. Citește articolul
În privința transporturilor de bunuri ce trebuie raportate în e-Transport, cărora li se alocă acel cod UIT, Guvernul a venit cu o excepție privind confiscările. Mai precis, măsura confiscării nu se mai aplică dacă, în lipsa codului UIT, bunurile sunt înregistrate în documente justificative și apoi în contabilitate. Conform specialiștilor, precizarea vine ca urmare a sancționării unor contribuabili care, deși obținuseră codul UIT, acesta nu apărea și în evidențele autorităților. Citește articolul
Legislația Uniunii Europene (UE) se opune ca o întreprindere să poată desemna o un terț responsabil de respectarea dispozițiilor UE privind perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto și să transfere astfel către aceasta din urmă răspunderea penală pentru încălcările acestor dispoziții, atunci când dreptul național nu permite luarea în considerare a încălcărilor astfel imputate prepusului menționat pentru a aprecia dacă întreprinderea de transport se conformează cerinței privind buna reputație. Este decizia pronunțată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță de vizează legislația austriacă, care le permitea transportatorilor să nu piardă niciodată certificarea din cauza nerespectării condiției bunei reputații dacă „pasau” responsabilitatea unui terț. Citește articolul
Europa se confruntă cu o criză uriașă de șoferi, iar România nu face excepție. Firmele de la noi caută să angajeze aproape 70.000 de conducători auto, dar pentru că nu îi găsesc, unele stau cu camioanele parcate. Citește articolul
Transportul rutier de bunuri riscante din punct de vedere fiscal urmează să fie monitorizat în curând de autorități, conform unei ordonanțe apărute recent. Practic, orice transport de acest fel trebuie declarat în sistemul e-Transport, începând din iulie 2022, pentru a obține un cod special cu valabilitate limitată, care poate fi verificat în vămi sau în trafic de către inspectorii de stat. e-Transport este opțional în primă fază. Citește articolul
Costurile în creștere, cu transportul în special, i-au făcut pe unii producători din domeniul construcțiilor să își deschidă fabrici noi. Citește articolul
La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul
Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul