După cum s-a stabilit în 2021, contractul de vânzare a unei mașini poate fi încheiat și în formă electronică, nu doar în format tipărit, și poate fi trimis autorităților online, cu condiția aplicării pe document a unei semnături electronice. Acum, printr-un proiect pus miercuri în dezbatere la Senat, se dorește stabilirea unei proceduri alternative de trimitere a contractelor de vânzare-cumpărare auto la Fisc, ce va putea fi folosită de cei ce nu dețin o semnătură electronică. Concret, aceștia vor putea transmite autorităților contractul de vânzare auto scanat. Citește articolul
În urma unor modificări operate astă-toamnă la Codul fiscal, redacția noastră a scris despre schimbarea apărută la impozitarea dividendelor interimare distribuite, dar neplătite în anul distribuirii. La câteva luni distanță, interpretarea prezentată de avocatnet.ro cu ajutorul specialiștilor a fost confirmată într-un punct de vedere emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Procedura prin care ajung în atenția Fiscului formularele de redirecționare a unui procent de impozit trimise de persoanele fizice direct entităților nonprofit și unităților de cult pe care vor să le sprijine a fost ușor modificată. Cert e că, anul acesta, aceste entități nu se pot duce cu formularele primite la Fisc, ci le vor centraliza într-un borderou ce face parte, mai nou, din formularul 230 și pe care îl vor putea completa de mai multe ori, în funcție de cum primesc formularele de la persoanele fizice. Citește articolul
Formularele fiscale 205 și 207 au fost oficial adaptate la o serie de modificări legislative apărute pe final de 2020 și în 2021, conform unui ordin al Fiscului publicat joi în Monitorul Oficial. Printre altele, s-a implementat noua regulă conform căreia declararea dividendelor distribuite și neplătite în anul distribuirii se face în anul următor distribuirii, nu în anul următor aprobării situațiilor financiare anuale. Citește articolul
Declarația unică (adică formularul 212) a fost adaptată pentru a include anumite modificări intervenite în legislația fiscală pe final de 2020 și în cursul lui 2021, potrivit unui ordin oficializat azi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, principalele schimbări vizează, printre altele, închirierea camerelor în scop turistic și declararea taxelor pentru indemnizațiile de pandemie pentru persoanele fizice cu activitate întreruptă (primite în baza OUG 111/2021). În același timp, Fiscul a publicat azi și versiunea electronică actualizată a formularului, astfel că persoanele fizice îl pot folosi deja. Citește articolul
Începând cu data de 2 februarie 2022, mai multe declarații de înregistrare fiscală vor fi modificate pentru a include noi informații ce vor fi preluate din anumite formulare care astfel vor dispărea, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat recent în Monitorul Oficial. Printre declarațiile pe care ANAF le va modifica se numără declarația de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România, dar și declarația pentru înregistrarea sau modificarea în mediul electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum și pentru radierea înregistrării fiscale. Citește articolul
Fiscul elimină un număr de 11 declarații fiscale, informațiile cuprinse în acestea fiind preluate în formularele de înregistrare fiscală, al căror conținut va fi corelat cu recentele modificări aduse legislației fiscale și care vor putea fi transmise online autorităților, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat astăzi în Monitorul Oficial. Acesta va intra în vigoare în 90 de zile de la data publicării, adică începând cu data de 2 februarie 2022. Printre declarațiile pe care ANAF le elimină se numără declarația privind sediile secundare, notificarea privind modificarea anului fiscal, notificarea privind aplicarea sau încetarea aplicării sistemului de TVA la încasare, dar și notificarea privind modificarea sistemului anual sau trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit. Citește articolul
În condițiile în care cel de-al treilea trimestru al anului 2021 s-a încheiat de câteva zile, firmele care au înregistrat profit în primele trei luni ale anului pot începe demersurile necesare împărțirii dividendelor interimare. Pentru a împărți profitul trimestrial, companiile sunt obligate să întocmească situații financiare interimare. De asemenea, trebuie să țină cont că legislația a fost modificată recent în sensul în care, dacă distribuie dividende interimare în cursul anului 2021, dar nu le plătesc efectiv până la finele anului, firmele au obligația de a achita impozitul aferent, de 5%, până la data de 25 ianuarie a anului următor distribuirii. Citește articolul
În cazul în care distribuie dividende interimare în cursul exercițiului financiar, dar nu le plătesc efectiv până la sfârșitul exercițiului financiar, firmele au obligația de a achita impozitul aferent de 5% până la data de 25 ianuarie a anului următor distribuirii, reiese dintr-o opinie obținută de redacția noastră de la specialiștii Schoenherr și Asociații. Clarificarea vine în contextul modificării recente a regulilor de impozitare a dividendelor. Citește articolul
Guvernul a venit recent cu reguli speciale pentru plătitorii de impozit pe profit care fac plăți anticipate și care vor să beneficieze de reducerile introduse anul trecut pentru firmele care se recapitalizează (OUG 153/2020). Conform specialiștilor, în lipsa acestor precizări firmele respective n-ar fi putut accesa beneficiile pentru recapitalizare. Citește articolul