ACCES GRATUIT
            
     
      
      Senat
      
       
      		            Vot favorabil pentru inmatricularea online a societatilor comerciale 
      		      
                          
          
                          
          
      
                  
      
      
      
              
      
      
        
        
            
        
      
    
      
            
      
      
      
          
      
      
        Senatul a adoptat, luni, proiectul de lege pentru aprobarea reglementarilor introduse prin Ordonanta de urgenta nr. 77/2008,  care permit transmiterea electronica a cererilor de inmatriculare sau de inregistrare a mentiunilor in registrul comertului, fara a mai fi necesara formalitatea aplicarii timbrului judiciar, respectiv a anularii acestuia.          
      
      
                     
      
                                        
        Articolul continuă mai jos
                
        
                             
              
            
        
        
        Prin 
Ordonanta de urgenta nr. 77/2008, Guvernul a
 facilitat transmiterea electronica a cererilor de inmatriculare a societatilor comerciale in registrul comertului, prin 
Sistemul Formularelor Electronice Inteligente (SFEI) al Oficiului National al Registrului Comertului. 
Astfel, potrivit actului normativ emis de Guvern si adoptat de Senat fara modificari, in cazul cererilor electronice de inmatriculare/inregistrare a mentiunilor in Registrul Comertului, operatiunea de aplicare a timbrului judiciar pe cereri se inlocuieste cu incasarea contravalorii acestuia de catre Oficiile Registrului Comertului. 
 Inmatricularea sau inregistrarea mentiunilor in Registrul comertului prin mijloace electronice a fost introdusa inca de acum doi ani, prin Legea nr. 441/2006 pentru modificarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale si a Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului. Prevederile au ramas  inaplicabile, insa, din cauza formalitatilor privind timbrul judiciar, care presupuneau aplicarea acestuia pe cereri. 
Proiectul adoptat de Senat va fi trimis spre aprobare 
Camerei Deputatilor, in calitate de 
for decizional.
11 formulare in SFEI 
Inregistrarea in SFEI se face pe baza unei semnaturi electronice calificate care se poate obtine de la unul din furnizorii de servicii de certificare din Romania.
- Cerere verificare disponibilitate si rezervare denumire firma PJ 
- Cerere verificare disponibilitate si rezervare denumire firma PF 
- Cerere inregistrare persoane juridice 
- Cerere inregistrare si autorizare Persoana Fizica Autorizata/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala 
- Cerere de depunere si/sau mentionare acte 
- Cerere de indreptare erori materiale 
- Cerere-comanda eliberare acte 
- Cerere de depunere situatii financiare 
- Cerere-comanda eliberare informatii 
- Cerere completare dosar/observatii 
- Cerere actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.2 
SFEI poate fi accesat aici. 
Raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari poate fi consultat aici.                
            
                
       
      
                  
      
     
                  
            
      --
      Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
      
           
    
    
                
            
              
      
Comentarii articol (0)