Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriAtât lista firmelor cu datorii în al doilea trimestru din 2024, cât și lista firmelor corecte din aceeași perioadă urmează să fie publicate până la 31 iulie de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Pentru că ne aflăm în plin sezon estival, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat o serie de informații utile legate de obținerea pașaportului, document absolut necesar celor ce n-au împlinit încă 18 ani pentru a putea călători în străinătate. În plus, MAI subliniază faptul că, acum, pașaportul simplu electronic se eliberează solicitanților într-un termen scurt, în medie, de numai 1,7 zile lucrătoare. Citește articolul
Persoanele fizice obișnuite nu sunt vizate de raportările în sistemul e-Transport al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), atât timp cât vorbim despre tranzacții făcute în scop personal sau familial. Această clarificare a fost trimisă recent de o unitate a ANAF, ca răspuns la o solicitare a unei persoane fizice, și ne-a fost pusă la dispoziție de un cititor. Citește articolul
În condițiile în care actualul program de guvernare include inteligența artificială în categoria proiectelor strategice și de transformare digitală, Executivul a oficializat joi strategia naţională din domeniu pentru perioada 2024-2027. Inteligența artificială poate fi folosită, printre altele, în asistența medicală, agricultură, transport etc. Citește articolul
Clienții magazinelor de tip cash&carry au fost scutiți, în mod expres, de obligația de a face raportări în e-Transport pentru bunurile cu risc fiscal ridicat transportate în nume propriu, potrivit noii proceduri a sistemului. Citește articolul
Așa cum prevede Codul de procedură fiscală, autoritățile fiscale centrale (adică unitățile Fiscului) și autoritățile fiscale locale (adică primăriile) trebuie să facă periodic sau la cerere un schimb de informații despre contribuabili. Astfel, Ministerul Finanțelor a pus recent în dezbatere o procedură cu regulile acestei colaborări. Citește articolul
În circa doi ani, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va avea un nou sistem informatic, cu mult mai performant decât cel existent în prezent. Printre altele, această nouă platformă a CNAS va permite eliminarea rețetelor tipărite, ceea ce va însemna că românii vor putea să-și ia rețeta din orice țară europeană, nu doar din România. Totodată, viitorul sistem informatic va permite accesarea propriului dosar medical electronic. Citește articolul
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) a pus anul trecut în dezbatere un proiect care ce pune bazele Sistemului electronic național de evidență a ocupării în sectorul public (SENESOP), în vederea colectării datelor și informațiilor necesare pentru realizarea evidenței personalului plătit din fonduri publice, precum și pentru fundamentarea politicilor de resurse umane în acest sector. Joia trecută, Guvernul a dat undă verde proiectului, într-o formă actualizată, iar hotărârea a fost publicată marți în Monitorul Oficial. SENEOSP își propune să aducă beneficii semnificative prin simplificarea procedurilor administrative și eliminarea raportărilor redundante. Citește articolul
Normele Legii prestatorilor casnici au fost modificate oficial, printr-o hotărâre de Guvern publicată marți în Monitorul Oficial, al cărei scop este acela de a alinia normele la modificările aduse legii în primăvară. Citește articolul
Firmele private și entitățile publice cu peste 50 de angajați trebuie să plătească o contribuție la fondul de handicap dacă nu-și respectă obligația legală de a angaja persoane cu handicap. Odată cu majorarea salariului minim, de la 1 iulie, discutăm și despre modificarea valorii acestei contribuții. Citește articolul