ACCES GRATUIT
Cele mai credibile domenii profesionale din Romania: armata, biserica si publicitatea
In comparatie cu alte tari europene, domeniile profesionale care in Romania beneficiaza de cea mai mare incredere sunt biserica, armata si publicitatea, in vreme ce profesiile care se bucura de cel mai mic succes sunt pompierii, doctorii si politistii, conform studiului international GfK Trust Index 2010 despre nivelul de incredere al cetatenilor din 19 tari europene privind diferite categorii profesionale si organizatii.
Articolul continuă mai jos
De altfel, situatia din Romania este destul de mult diferita de cea din alte tari. Unele dintre categoriile mentionate mai sus se remarca printr-un nivel de incredere mai scazut la nivel international - militarii 81%, postasii 82%, profesorii 83%. Domeniile care in Europa experimenteaza un declin in privinta reputatiei sunt politica (14%), marketingul - 33%, cu 8% diminuare a increderii fata de 2008 - biserica, cu doar 58%, in scadere si ea cu 4 procente sau organizatiile neguvernamentale care activeaza in domeniul protectiei mediului - 69% versus 62% comparativ cu 2008.
Diferente semnificative intre tarile europene analizate si Romania se mai remarca si la alte categorii profesionale, in general in tara noastra acestea bucurandu-se de o mai buna reputatie: oamenii de publicitate cu 50 de procente fata de numai 29% la nivel international, cei care activeaza in sistemul bancar 42% fata de 28%, managerii de mari companii 39% versus 31%.
Potrivit studiului, la capatul opus al topului se afla politicienii, cu doar 11%, in scadere cu 3 procente fata de acum 2 ani, bancherii (28%, si ei cu 8 puncte procentuale mai putin decat in anul 2008) sau managerii marilor companii (39%).
Daca primele doua categorii au suferit deteriorari in privinta reputatiei, situatia managerilor este destul de fluctuanta , avand in vedere scaderea fata de 2008, cand inregistrau 46%, dar o crestere comparativ cu anul trecut cand se situau la nivelul de 33 de procente.
Alte profesii care in Romania au castigat increderea populatiei in comparatie cu 2009 sunt avocatii, cu 42% fata de 35% anul trecut, militarii, 88% fata de 82% sau oamenii din domeniul publicitatii - 50% versus 46%.
GfK Trust Index
Grupul GfK a realizat aceasta cercetare in primavara anului 2010 pentru a determina nivelul de incredere al cetatenilor in urmatoarele categorii profesionale: bancheri, oameni de publicitate, militari, reprezentanti ai bisericii, activisti in cadrul organizatiilor neguvernamentale de mediu, doctori, profesori, judecatori, avocati, pompieri, jurnalisti, cercetatori de piata, politisti, postasi, politicieni, functionari publici, oameni de marketing, managerii marilor companii. Studiul este realizat de catre divizia de Custom Research a grupului GfK anual, incepand din 2003.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (3)