Bineinteles ca business-ul se face pornind de la teoria clasica. Ai nevoie de cercetare-dezvoltare, apoi de marketing, de vanzari, de suport petnru clienti, de management, de marketing din nou, etc. Cu toate astea, o parte importanta a unei afaceri, partea pura de business, inseamna planificare fiscala si orientare strategica in spatiul in care iti desfasori activitatea. Degeaba faci marketing daca in tara ta se schimba impozitul de la o zi la alta. Degeaba faci management, daca impozitul pe salarii trece de limita acceptabilului. Si exemple putem gasi cu carul.
Atunci cand am pornit Avocatnet.ro, n-am avut in cap faptul ca vom ajunge sa vorbim despre afaceri. Ne gandeam la legi, la ordonante si le tratam ca atare. Adica... rau. Le explicam putin, le puneam in scena si le lasam sa fie huiduite sau aplaudate. Si cam atat. In acel moment, eram un site juridic. Menirea noastra era aceea sa informam publicul despre aparitia unor legi si ordonante, sa le spunem putin din ce contin ele cam atat.
Apoi, publicul nostru a simtit nevoia de mai mult. Primeam continuu intrebari cu privire la aplicarea unor prevederi legale in cazuri practice de business si viata personala. Ne-am gandit, ne-am socotit si am ajuns la concluzia ca nu e rau sa incercam sa le raspundem. Asa ca ne-am orientat publicatia spre zona in care, chiar daca vorbim despre legi, explicam oamenilor cum e treaba cu optimizarea fiscala, cum se calculeaza un impozit si care sunt portitele de ... stiti voi.
Ori, dupa toate standardele, asta inseamna afaceri, nu legislatie. Cel putin in acceptiunea mea.
Ai un site business daca ai o audienta business
Utilizatorii Avocatnet.ro isi pot declara benevol ocupatia in cadrul profilului lor. O statistica a cifrelor de acolo arata simplu: liber profesionisti (39% - avocati, contabili, notari, consilieri juridici, economisti, etc), antreprenori (16%), manageri (17%). Prin urmare, un total de ~70% din audienta Avocatnet.ro este formata din liber profesionisti, antreprenori si manageri.

Observatiile noastre sunt sustinute de studii independente. Un site de business inseamna, in teorie, audienta incadrata in categoriile AB din ESOMAR. Adica doar manageri si sefi de departamente. 47,5% din audienta Avocatnet.ro este inclusa in aceste categorii: "Manageri principali si Profesionisti cu inalta educatie", respectiv "Manageri, directori de nivel mediu". Cifrele sunt completate de numarul utilizatorilor incadrati in categoria ESOMAR C1 - 14,3 % - "Angajati cu inalta educatie ce presteaza o munca non-manuala, patroni de firme mici“. Prin urmare, un total de ~62% din audienta Avocatnet.ro este format din liber profesionisti, manageri si antreprenori. N-o spunem noi, o spune Biroul Roman de Audit al Tirajelor, organism independent care masoara piata de internet din Romania prin intermediul studiului SATI.
Audienta Avocatnet.ro spune totul
Spune ca am trecut de mult de perioada in care eram un site juridic, spune ca am evoluat si trebuie sa ne adaptam la ceea ce suntem astazi, spune ca publicul nostru vrea mai mult de la Avocatnet.ro.
Mai presus de toate, audienta Avocatnet.ro spune ca locul 2 pe care il ocupam in septembrie in topul publicatiilor de business cu prezenta online din Romania nu e deloc intamplator.
Le multumim cititorilor nostri pentru incredere. :)
Comentarii articol (7)