ACCES PREMIUM
De ce premium?
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef,
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
e-Factura
UPDATE: Facturarea electronică este opțională atât în relația cu statul, cât și în relația cu partenerii de afaceri
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Sistemul de facturare electronică pregătit de autorități este opțional pentru contribuabili, adică atât în relația firmelor cu statul, cât și în relația dintre firme. Așa reiese din ordonanța de urgență care reglementează sistemul e-Factura în România, informația fiind confirmată de specialiști.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
OUG 120/2021 prevede că facturarea electronică vizează, în primul rând, domeniul achizițiilor publice (relația Business to Government - B2G).
„Facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice se aplică în cazul existenței unei relații B2G (...), în situația în care operatorii economici optează pentru utilizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura”, este subliniat în document.
Atunci când o companie va opta pentru sistemul e-Factura în relația B2G, aceasta va fi obligată să emită numai facturi electronice către autorități, atunci când vine vorba de achiziții publice.
În al doilea rând, facturarea electronică vizează relațiile comerciale între contribuabili (relația Business to Business - B2B). În acest caz, va fi nevoie de înregistrarea într-un registru special (cu precizarea că regulile de înscriere în acel registru vor veni ulterior prin ordin al Fiscului, care trebuie să apară până la 22 octombrie 2021), iar ambii parteneri de afaceri vor trebui să opteze pentru facturarea electronică pentru a folosi sistemul e-Factura.
„În relația comercială B2B emitentul facturii electronice poate opta pentru transmiterea acesteia către destinatar utilizând sistemul național privind factura electronică RO e-Factura (...). În situația în care emitentul facturii electronice optează pentru transmiterea acesteia în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, acesta este obligat să fie înregistrat în Registrul operatorilor care au optat pentru utilizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura, denumit în continuare Registrul RO e-Factura”, este explicat în ordonanță.
Așadar, cel puțin în primă fază, sistemul e-Factura este opțional, nu obligatoriu. „Sistemul este opțional, dar devine obligatoriu dacă ai optat”, a confirmat, pentru avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner la compania de consultanță fiscală Viboal Findex.
Conform informațiilor apărute până acum în spațiul public, în primă fază va fi operaționalizată componenta B2G a sistemului e-Factura, urmând ca abia în faza a doua să fie operaționalizată componenta B2B.
„Facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice se aplică în cazul existenței unei relații B2G (...), în situația în care operatorii economici optează pentru utilizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura”, este subliniat în document.
Atunci când o companie va opta pentru sistemul e-Factura în relația B2G, aceasta va fi obligată să emită numai facturi electronice către autorități, atunci când vine vorba de achiziții publice.
În al doilea rând, facturarea electronică vizează relațiile comerciale între contribuabili (relația Business to Business - B2B). În acest caz, va fi nevoie de înregistrarea într-un registru special (cu precizarea că regulile de înscriere în acel registru vor veni ulterior prin ordin al Fiscului, care trebuie să apară până la 22 octombrie 2021), iar ambii parteneri de afaceri vor trebui să opteze pentru facturarea electronică pentru a folosi sistemul e-Factura.
„În relația comercială B2B emitentul facturii electronice poate opta pentru transmiterea acesteia către destinatar utilizând sistemul național privind factura electronică RO e-Factura (...). În situația în care emitentul facturii electronice optează pentru transmiterea acesteia în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, acesta este obligat să fie înregistrat în Registrul operatorilor care au optat pentru utilizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura, denumit în continuare Registrul RO e-Factura”, este explicat în ordonanță.
Așadar, cel puțin în primă fază, sistemul e-Factura este opțional, nu obligatoriu. „Sistemul este opțional, dar devine obligatoriu dacă ai optat”, a confirmat, pentru avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner la compania de consultanță fiscală Viboal Findex.
Conform informațiilor apărute până acum în spațiul public, în primă fază va fi operaționalizată componenta B2G a sistemului e-Factura, urmând ca abia în faza a doua să fie operaționalizată componenta B2B.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
