Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriCu o experiență de peste zece ani în presa legislativă online, Alex se ocupă în prezent de activitatea editorială avocatnet.ro în domeniile fiscal, contabil și financiar. El are studii în domeniul jurnalismului la Universitatea din București și face parte din echipa avocatnet.ro din noiembrie 2014.
În contextul în care implementarea fișierului SAF-T este obligatorie, de la 1 ianuarie 2025, pentru micii contribuabili, este important de reținut că unele entități sunt scutite în mod expres de depunerea formularului 406. Citește articolul
Deoarece în practică există contribuabili care înțeleg greșit efectele anulării din oficiu a codului de TVA, specialiștii au scos în evidență anumite aspecte esențiale de reținut. Pe scurt, ideea este că, în cazul anulării din oficiu, contribuabilii rămân în continuare cu unele obligații ce țin de TVA. Citește articolul
Formularul special pentru decontul precompletat de TVA a fost oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), ceea ce înseamnă că sistemul e-TVA poate deveni operațional de la 1 august 2024. Primele deconturi precompletate vor veni în septembrie 2024 și se vor referi la operațiunile efectuate în iulie 2024. Citește articolul
În mod normal, auditul intern este o funcție implementată de companiile care au o obligație legală în acest sens. Totuși, specialiștii spun că auditul intern este util inclusiv în cazul firmelor care vor să-l implementeze opțional. În linii mari, această funcție poate ajuta la o organizare mai bună a activităților, la eficientizarea proceselor sau chiar în cazul atragerii de noi investitori. Citește articolul
Înscrierile în programul Femeia manager urmează să înceapă în data de 30 iulie 2024, conform unui anunț recent al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Astfel, antreprenoarele care dețin companii vor putea solicita un ajutor de minimis, pentru dezvoltarea afacerilor, de până la 200.000 lei. Citește articolul
Nu este ceva neobișnuit ca autoritățile să se răzgândească pe ultima sută de metri și să amâne anumite termene aferente unor obligații noi pentru contribuabili. Însă în cazul implementării raportărilor SAF-T la micii contribuabili, de la 1 ianuarie 2025, specialiștii spun că sunt șanse foarte mici să vedem o amânare. Din acest motiv, contribuabilii care nu fac nimic până în ultimul moment, în speranța unei amânări, riscă să fie nepregătiți pentru depunerea declarațiilor 406. Citește articolul
În cadrul legal primar al e-Factura au fost introduse, în iulie 2024, noi situații în care facturile nu trebuie transmise în sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Citește articolul
Guvernul a dat recent un punct de vedere negativ pentru propunerea legislativă ce prevede că unitățile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care ignoră solicitările de mediere transmise de contribuabilii care au datorii fiscale ar putea fi amendate. În esență, Executivul atrage atenția că încălcarea îndatoririlor de serviciu de către funcționarii publici deja poate fi sancționată în baza Codului administrativ, astfel că proiectul este inutil. Citește articolul
Noua procedură a sistemului e-Transport, pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat-o recent, conține și reguli speciale pentru confirmarea sau infirmarea transporturilor rutiere. Citește articolul
Firmele pot folosi în continuare, în paralel cu e-Factura, alte canale pentru informarea clienților sau partenerilor de afaceri despre emiterea unei facturi, atrag atenția specialiștii. Problemele apar numai atunci când se evită cu totul sistemul e-Factura, în relația B2B, sau atunci când în contabilitate avem alt format al facturilor decât cel considerat original. Citește articolul