ACCES PREMIUM
De ce premium?
Noi tipuri de acte fiscale pot fi emise de ANAF fără a fi semnate și ștampilate
Noi categorii de acte fiscale pot fi emise, mai nou, fără a fi semnate și ștampilate, prin intermediul centrului de imprimare masivă, potrivit unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Articolul continuă mai jos
Ordinul ANAF 362/2022, care se aplică deja din 18 martie 2022,
a extins lista actelor fiscale care se pot emite fără semnătură și ștampilă. Astfel, dacă lista cuprindea până acum 29 de categorii de acte fiscale, aceasta a fost extinsă cu încă opt categorii:
- adresă de suspendare temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor;
- adresă de suspendare temporară, totală sau parțială a indisponibilizării reținerilor;
- adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești;
- adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de către terți;
- adresă de înștiințare privind suspendarea măsurilor de executare silită;
- adresă de înștiințare privind continuarea măsurilor de executare silită;
- proces-verbal privind calculul dobânzilor aferente sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule;
- decizie de soluționare a cererii privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule.
Printre celelalte acte fiscale deja existente pe lista celor ce pot fi emise fără semnătură și ștampilă se mai numără, de exemplu, titlurile executorii, somațiile, adresele de înștiințare privind înființarea popririlor sau anumite decizii de impunere. Lista completă este prinsă în
Ordinul ANAF 1.155/2016, acesta fiind actul normativ completat de noul ordin apărut zilele trecute.
Ordinul din 2016 stabilește categoriile de acte administrativ-fiscale și procedurale care sunt emise de organele fiscale centrale și tipărite prin intermediul centrului de imprimare masivă, acestea fiind valabile fără semnătura persoanelor împuternicite ale organelor și ștampila organului emitent.
Ordinul ANAF 362/2022 a venit și cu
alte ajustări referitoare la actele folosite în cadrul procedurii de executare silită.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări:
office@avocatnet.ro
Comentarii articol (0)