ACCES GRATUIT
Investițiile publice prioritare, de pe hârtie pe șantier: Lista vs. execuția
Deși cheltuiește propriu-zis din ce în ce mai puțin pentru investiții, statul are o listă de proiecte prioritare tot mai lungă (și mai costisitoare), cu toate că pe multe le amână de la an la an, iar de jumătate dintre ele nici nu s-a apucat, reiese dintr-un memorandum aprobat miercuri în ședința de Guvern.
Articolul continuă mai jos
Concret, executivul a aprobat o nouă listă de investiții prioritare pentru 2023, cu zece proiecte mai lungă decât cea din acest an și cu o valoare totală de 203,6 miliarde de lei (în creștere cu 7,6% față de anul precedent).
Pentru a le finaliza, statul mai are de plătit două treimi din valoarea acestora, respectiv 134,6 miliarde de lei (în creștere cu 4% față de anul precedent) – echivalentul bugetului de investiții publice pentru aproape patru ani, dacă luăm drept referință execuția din 2021.
Cu toate că acest lucru este de așteptat având în vedere că multe proiecte prioritare sunt lucrări mari de infrastructură care necesită un orizon mediu de timp pentru a fi finanțate și executate, raportările oficiale arată multe dintre ”proiectele prioritare” zac ani la rând pe această listă de așteptare. În acest moment, 68 de proiecte au stadiu fizic de execuție 0%. În 2021, numărul acestora era de 59 de proiecte.
Jumătate din proiecte nici nu au fost începute
Ministerul Transporturilor are cele mai multe și cele mai de amploare proiecte. Pentru a le finaliza, acesta mai are nevoie de finanțări în valoare de 64,8% din valoarea investițiilor, respectiv 116,6 miliarde de euro.
Pe locul al doilea se află Ministerul Sănătății, care mai are nevoie de 9,3 miliarde de lei pentru a-și finaliza proiectele majore de investiții. Alocarea bugetară din 2022 aferente acestora a fost de 188,9 milioane de lei.
Citește articolul integral pe cursdeguvernare.ro.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Fiscal-Financiar-Contabil,
Vânzări (Commercial - partea de "sales"),
Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement"),
Managementul Riscului & Control Intern,
Logistică & Supply Chain,
Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă,
Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor,
Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
HOTĂRÂRE nr 1380 / 2022,
HOTĂRÂRE nr 1292 / 2022,
LEGE nr 368 / 2022,
LEGE nr 69 / 2010
Citește mai mult despre
cursdeguvernare ro
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)