Sunt, însă, organizații care optează pentru crearea propriilor centre de servicii care deservesc entitățile din multiple jurisdicții. Acest lucru eficientizează atât procesele, cât și transferul de informații, fiind realizat în interiorul grupului. De asemenea, oferă mai multă siguranță în ceea ce privește protecția datelor, organizațiile asigurându-se că sunt respectate aceleași standarde oriunde în lume.
O altă problemă pe care companiile o pot rezolva prin externalizare este volatilitatea pieței muncii, care poate conduce la dezechilibre în interiorul companiilor și poate destabiliza inclusiv fluxurile de lucru. Din punct de vedere strategic, organizațiile care optează pentru această formă de lucru pot beneficia de creșterea eficienței, folosirea celor mai moderne instrumente de comunicare, dar și simplificarea proceselor repetitive prin automatizarea acestora.
De asemenea, în contextul creșterii riscurilor de securitate cibernetică, o soluție pentru companiile care încă nu au reușit să își consolideze capacitatea de a preveni aceste riscuri este externalizarea anumitor procese interne către centre specializate care deja au investit în securitatea serverelor și a bazelor de date. De altfel, potrivit celei de-a 26-a ediții a sondajului global CEO Survey, directorii executivi din Europa Centrală și de Est spun că cele mai importante amenințări pentru organizațiile lor în următoarele 12 luni sunt criminalitatea cibernetică (56%) și atacurile hackerilor (49%).
De ce este rentabilă externalizarea?
Strategic – împărțirea riscurilor între părțile implicate, creșterea eficienței pe partea de control, competențe financiare la nivel profesionist.
Operațional – îmbunătățirea continuă a calității și transparenței serviciilor, folosirea celor mai moderne instrumente de comunicare, simplificarea proceselor repetitive prin automatizarea acestora.
Resurse umane – împărțirea riscurilor între părțile implicate, creșterea eficienței pe partea de control, competențe financiare la nivel profesionist;
Securitate – companiile specializate cărora clienții le externalizează anumite servicii pot oferi o protecție mai bună a datelor sensibile la atacuri cibernetice, care pentru o companie mică ar presupune costuri suplimentare atât cu produse software, cât și cu personalul specializat.
Costuri – reducerea costurilor cu salariile, soft-urile, arenda de birouri, birotica, instruirile angajaților și multe altele, în schimbul unui cost fix care ar îngloba mai multe beneficii pentru companie.
Europa Centrală și de Est (ECE) este o piață în creștere în domeniul serviciilor de business process outsourcing (BPO), cu centre deschise în numeroase țări care beneficiază de forță de muncă calificată, în cele mai multe cazuri având resurse umane poliglote, ce pot asigura servicii pentru economii din multiple zone ale lumii.
În topul celor mai dezvoltate piețe care oferă servicii BPO în ECE se numără Polonia, care în 2020 avea 1.400 centre de servicii, iar numărul de angajați se ridica la 330.000, cu o medie de 236 angajați per centru. Comparativ, în România, numărul centrelor se ridica la 280 în 2020, iar numărul angajaților la 131.000, cu o medie de 468 angajați per centru. Conform unui studiu din 2020 realizat de organizația non-profit ABSL în 18 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, este așteptat ca numărul de angajați din toate țările analizate să crească, așadar și cererea pentru astfel de servicii.