Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 8207 soluții astăzi

Anul acesta, avocatnet.ro împlinește 20 de ani și, pentru că ne citești, îți oferim un voucher aniversar pe care îl poți utiliza la serviciile noastre. Descarcă voucherul

Autori PwC România

PwC România

ACCES PREMIUM
De ce nu poate deveni pe cale de interpretare practică un drept recunoscut de lege o obligație

Compensarea prin SIC este și rămâne opțională pentru societățile cu capital integral privat

Începutul de an aduce în mod inevitabil cu stringență în atenția agenților economici și discuția asupra măsurii în care compensările de creanțe se pot efectua doar prin intermediul Sistemului Informatic de Compensare (”SIC”), anul acesta într-o manieră diferită față de cei anteriori. Aceasta întrucât dacă în alți ani aceste discuții se purtau de regulă în exercițiul uzual al confirmărilor de solduri în derulare cu partenerii lor comerciali, în actualul context în care nevoia de lichidități este tot mai stringentă, întrebarea este, desigur, mult mai presantă decât în trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Tichetele cadou date de terți: Situația e departe de a fi clarificată, chiar și cu modificările recente

Controalele fiscale cu privire la tichetele cadou acordate de companii partenerilor de afaceri nu mai reprezintă, cu siguranță, de mult timp, o noutate și nici o surpriză pentru contribuabili. Cu toate acestea, acordarea tichetelor cadou este un subiect departe de a fi fost clarificat, iar modificările legislative survenite în decembrie 2020 nu doar că lasă în continuare mari semne de întrebare, ci, dimpotrivă, îngreunează și mai mult situația contribuabililor aflați astăzi la răscrucea de drumuri dintre practicile trecute și necesitatea de structurare pe viitor a modelului lor de business, asupra ambelor aspecte urmând a ne apleca atenția și a prezenta sumare comentarii, întâi separat, iar apoi corelat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele ar trebui să înceapă pregătirea primelor raportări de aranjamente fiscale, stabilite pentru începutul anului 2021

Primele termene de raportare privind cerințele DAC6 (Directiva privind raportarea aranjamentelor transfrontaliere) vor fi în ianuarie și februarie 2021, după ce Guvernul a decis să le amâne cu șase luni, prin ordonanță de urgență, ca urmare a dificultăților cu care se confruntă instituțiile financiare, consultanții fiscali și autoritățile fiscale din cauza situației generate de COVID-19. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca la distanță poate fi o alternativă la relocare. Angajatorii au economii de costuri și mai multe talente disponibile

Munca la distanță poate deveni alternativa programelor de mobilitate internațională (cum ar fi relocarea în alt oraș sau în altă țară) în cazul pozițiilor care o permit, poate genera economii de costuri pentru companii și poate debloca noi surse de talente, potrivit sondajului „Remote work policies - Why leading companies are opting in”, realizat de PwC la nivel global. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum alegi facilitatea fiscală ce ți se potrivește cel mai bine: Eșalonare, amnistie fiscală sau chiar amândouă?

PwC România în Taxe și impozite
29 Octombrie 2020 | 0 | 1240

După mai multe zile de suspans cu privire la măsurile fiscale avute în vedere de Guvern, a fost în fine publicată, la începutul acestei săptămâni, OUG nr. 181/2020. Aceasta era așteptată cu maxim interes de mediul de afaceri, întrucât la 25 octombrie expirau câteva dintre cele mai importante facilități prevăzute de pachetele legislative succesive anterioare din perioada pandemică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O treime din TVA lipsește din bugetul României, iar CE avertizează că statele UE nu-și mai pot permite aceste pierderi. Ce soluții există?

PwC România în Taxe și impozite
21 Septembrie 2020 | 0 | 1913

Bugetul României pierde anual o treime din TVA, arată Comisia Europeană în raportul privind deficitul de încasare al acestei taxe, consecința fiind că statul are dificultăți în îndeplinirea funcțiilor principale, respectiv oferirea de servicii publice. Indicatorul publicat de CE care măsoară diferența dintre TVA potențial de încasat la buget, estimată pe baza tuturor tranzacțiilor din economie și cea efectiv încasată în conturile trezoreriei statului, este ilustrativ pentru capacitatea de colectare a administrației fiscale. Deși România a experimentat de-a lungul timpului multe modificări legislative și proceduri sperând că va îmbunătăți nivelul încasărilor, rezultatele se lasă așteptate. Aceste deficiențe sunt cu atât mai vizibile în ultima vreme, cu cât veniturile bugetare au avut de suferit în contextul crizei COVID-19 și al majorării cheltuielilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Spațiul Privat Virtual: Care sunt beneficiile și neajunsurile portalului ANAF

Pentru majoritatea românilor interacțiunea cu autoritățile fiscale a reprezentat cel puțin o dată în viață un stres asociat cu timp îndelungat petrecut la cozi fără garanția rezolvării problemei. Pandemia a revoluționat forțat munca la distanță și în acest context și interacțiunea cu ANAF, care a îmbunătățit în câteva luni platforma Spațiul Virtual Privat (SPV) cât nu a reușit să o facă în toți cei șase ani de la lansare. Îmbunătățirile aduse facilitează și relaxează de ambele părți interacțiunile între autorități și contribuabili, reprezentând cu siguranță un pas important în digitalizarea ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campaniile de promovare, utile în relansarea afacerilor post COVID-19. Care sunt implicațiile fiscale?

Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pandemia COVID-19, catalizatorul schimbărilor radicale în politicile fiscale?

Aducerea în discuție a elementelor fundamentale ale impozitării directe și indirecte arată că pandemia COVID-19 poate fi catalizatorul unor schimbări de substanță în politicile fiscale. Dacă ne referim doar la propunerile locale, observăm că de curând guvernul a emis o serie de principii pentru viitorul politicii fiscale, dar și că a reapărut în dezbaterea publică propunerea de schimbare a sistemului de impozitare centrat pe cota unică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Despre bonificațiile fiscale acordate ”pe sărite” și ghinionul de a fi ales un alt tip de an fiscal decât cele avute în vedere de către o legislație fiscală incompletă și discriminatorie

Timpul continuă să treacă nu doar implicabil, ci se pare că și destul de repede, chiar și în perioada de pandemie pe care o traversăm, apropiindu-ne, astfel, de următoarea scadență trimestrială de plată a impozitelor și taxelor, ceea ce aduce în discuție din nou problema bonificațiilor fiscale aplicabile în privința impozitului pe profit. Citește articolul